måndag 30 november 2009

40,5 grader...

Tog precis tempen på lill prinsessan och den visade 40,5 grader... märkligt då hon inte har några andra symtom.
Och dessutom har hon varit riktigt pigg idag. Vi myste på morgonen, tittade på film och bara gosade. Sen sov Tuva middag mellan 11-13 och sen åkte vi med mamma till Överby.. eller ja, vi släppte av mamma på NÄL för hon skulle tacka av en arbetskamrat som skulle sluta. Så då passade jag och Tuva på att gå på Rusta och sedan åt vi på Mc Donalds.
Hämtade mamma igen och sen handlade vi lite.. Tuva fick fodrade stövlar, och sedan blev det mat på Ica Maxi. Och Tuva hon busade och va på gott humör hela tiden.
När vi kom hem satte jag upp de ljusstakarna jag köpt nya lampor till. Sen fixade jag förlängningssladdar till stjärnorna på övervåningen och ljusslingan runt trappräcket! Handy woman:)
Nu somnade Tuva precis bredvid mig på soffan.. elektrikern är där uppe och härjar så hon fick somna här nere. Sen vill jag oxå ha lite koll på henne med tanke på febern. Så det blir nog så att hon får sova mellan oss inatt så man kan ta tempen och ge henne ipren var 6:e timme!

Imorgon har vi inget inplanerat alls, tur är väl det med tanke på Tuvisen.. Ska väl ta mig i kragen och packa färdigt min BB väska.. skjuter det framför mig hela tiden. Sen ska jag tvätta, vilket jag INTE gjort idag även fast jag tänkt det.

Åt precis lite kvällsmat föresten... gissa vad? Ris a´la malta... haha.. älskar allt som har med julen att göra, speciellt allt ätbart! Åh, tänk all god julmat.. Janssons, köttbullar, prinskorv, omelett, julskinka... mmm

Kram!!

1 kommentar:

Marie [Mamma till William] sa...

Hej, ja visst får du fråga. Inte så många som vet om det men jag kan berätta. Vi har påbörjat en infirtilitets utredning vilket har visat att jag knappt har nån ägglossning alls.

Så nu ska jag få äta ett preparat som heter Pergotime för att framkalla ägglossning.