tisdag 10 november 2009

Ont!

Tisdag och jag har ont... ajaj. Det gör ont i ryggen och (ursäkta ordvalet, men mellan benen) känns som när man cykladt på en herrcykel och trillat ner på stången.. helt jäkla öm i själva bäckenet. Men tror att det är foglossningen som flyttat dit. Kan vara så att bebisen fixerat sig vilket gör att det trycker neråt... Så inatt sov jag inte bra. Sen va inte Tuva så snäll igår heller. Somnade i sin säng, men efter ca 15 minuter så gallskrek hon.. gick inte att få tyst på henne. Så då fick hon komma ner till oss i soffan och då klagade hon på det mesta, ont i ögat, ont i handen, ont i magen. Och så fort vi sa att hon skulle sova bröt hon ihop. Tillslut fick jag henne att sova i sin egna säng, men då hade hon verkligen försökt med det mesta... hon frös och ville ha filten, hon ljög och sa att hon bajsat, hon ville ha välling. Somnade tillslut, men tror att det tog ca 30 minuter eller något sen gallskrek hon ingen och fick då sova i våran säng på villkoret att hon va tyst.
Hon hade dock sovit middag i 2 timmar på dagis, men det brukar inte direkt ha något påverkan av nattsömnen. Hoppas på att hon inte håller på att bli sjuk eller nåt.. tycker att hon verkar helt okej idag faktiskt. Så vi får helt enkelt se!

Skulle duscha igår innan jag åkte på utvecklingssamtalet tänke jag och klev in i ducshen och vred om vattnet... men det blev aldrig varmt. Konstigt tyckte jag. Så jag tog på mig morgonrocken och gick ner i källaren och upptäckte att Marcus och pappa kopplat ur värmepumpen.. så det va bara att sätta igång och elda.. men 40 minuter senare fanns det fortfarande inte tillräckligt med varmvatten.. så jag fick skölja av mig i ca 35 gradigt vatten... brr...
Nu har jag precis tänt i pannan igen för jag tänkte hinna duscha med Tuva innan hon ska till dagis, hoppas på att vi får varmt vatten snart... ursh va krångligt att behöva elda igen. Hoppas på att de fixar iordning i källaren snart!!

Utvecklingssamtalet igår gick bra. Vi hade ungefär samma tankar och inställningar som hennes fröken!
Fick reda på att de har gruppfotografering på torsdag 8.30 så vi får åka in extra och ta kort då. Sen får man ta individuella foton den 23/11 mellan 16.30-19 som vi föräldrar får ansvara för!

Ska inte göra något speciellt idag. Tuva ska till dagis 10.30 som vanligt och sen hämtar Marcus henne vid 16.30... lite ovanligt att vara hemma en tisdag. Har ju varit på vattengympa 10 veckor i rad.
Ska hur som helst passa på att tvätta lite och sedan laga någon god mat till familjen i eftermiddag.. är ju en dålig hemmafru som aldrig lagar mat. Men det kan bero på att man ALDRIG vet när Marcus kommer hem, eller ifall han ätit sen lunch eller inte. Igår syndade vi med pizza.

Nu ska jag springa ner i källaren och se hur det går med varmvattnet, attans om elden slocknat. Då blir jag tokig!!

4 kommentarer:

Sandra sa...

Hej. Kul att du läser min blogg, det blev Stridsbergsgården :)

Sandra sa...

Föresten, vattengympa har funderat på det några gånger. Hur är det? Är det bra träning?

Broberg sa...

Håller med Malin! Kändes jätte konstigt idag när man inte åkte till vattengympan i de underbara varma vattnet :)

Sandra sa...

Jaha, där ser man :) Hemvist? Vad menar du med det? Vart vi bor eller vart Loke "bor" på dagis?

Ja, har starkt funderat på att börja. Men såg att de bara hade säsongskort på Älvhögsborg och va rätt så dyrt. Men det är värt pengarna alltså?