måndag 9 november 2009

LYXDAG!!

Mamma ringde och fråga om jag skulle med till överby och handla men det kände jag inte alls för, då kom jag på att hon kanske kunde köra Tuva till dagis om hon ändå skulle till stan. Så slapp jag det med.. Så nu är Tuva och mormor på väg till dagis och jag får ännu mer tid att greja och sedan vila!
Man får passa på när Tuva är på dagis och Marcus jobbar.. kommer inte bli så mycket egentid sen när bebisen kommer! Då är man tillbaks på ruta 1 igen känns det som. Fast då ska man hinna med sin 2 åring oxå. Tur att hon blivit så självständig! Tuva är jätte duktig på att klä av sig kläderna och ta på sig tex strumpor, byxor mm. Tröjor är lite svårt dock. Sen leker hon mestadels av tiden uppe på sitt rum. Lagar mat, nattar dockorna eller tittar i böcker. Sen att kunna sätta henne framför en film och att hon sitter still är helt fantastiskt när man behöver vila lite!
Nä dags att ta tag i eländet som väntar i gästrummet.. ha en bra dag så hörs vi senare!

2 kommentarer:

emily sa...

Oj.. jag trodde de stod mycket om förädrar & barn.. för det står "föräldrar & barn" på tidningen? har faktiskt inte kollat i den..va tråkigt dåå=/ buhu

Broberg sa...

Nu har jag inte läst här på en vecka! Tänk va tiden rullar iväg :) Tack för trevligt sällskap i tisdags! De va himla gott och mättande! Va fint ni fått de i era sovrum på övervåningen. Måste va skönt att kunna vara där oxå ist för bara nere?! Jag känner mig oxå sprickfärdig föresten, börjar bli väldigt tungt nu! Så jag hoppas dagarna fortsätter att gå fort! Vi hörs. Ha de bra kram!