fredag 20 november 2009

BARNFRI HELG!

God morgon!
Har sovit ganska dåligt inatt.. fick springa upp 2 ggr på toa. Varför måste man ständigt vara kissenödig?
Mådde kasst igår, tog mig en sväng på Överby.. hämtade bland annat en skötväska jag ska låna av Jennie på jobbet. Sen köpte jag några julklappar. Men hade ont i magen och kände mig yr och konstig. Handlade lite mat på Maxi, och fick köpa en dricka och klämma i mig några clementiner så blodsocker nivån åkte upp lite.
Åkte hem och vilade, sen tog jag tag i tvätten, vek den och la in i allas garderober/byråar. Sen röjde jag även i garderoben i hallen där vi har alla jackor, mössor och vantar. Letade efter Tuvas fodrade regnbyxor som försvunnit.. men hittade dem inte där heller. Lite märkligt att de bara gått upp i rök.
När Tuva och Marcus kom hem blev det middag, sen va vi hos mamma och pappa en sväng. Inte så ofta vi är där nu för tiden.. de är nästan jämt hos oss!

Mamma frågade i alla fall om Tuva kanske ville följa med dem på deras lilla semestertripp de ska göra till Malmö denna helgen, Mia och Hampus ska också med. Pappa vann en gratis Saab en hel helg med full tank för ett tag sen så nu tänkte de utnyttja det och åka och kolla på Zlatans hus bland annat. Sen på söndag ska de ta en tur förbi Ullared oxå!
Och ja, Tuva vill självklart åka på semester! Så nu ska vi vara barnfria i 3 dagar... har aldrig varit det förut! Men jag tror att det är bra för både henne och oss! Hon får hitta på skojsiga saker och bli ompysslad av mormor, morfar, moster och kusinen! Och vi kan greja lite hemma och jag kan VILA, utan att ha dåligt samvete.
Så vi ska snart ta och packa väskan med sakerna hos ska ha med sig. De åker vid 14 tiden när Hampus slutat skolan! De kommer hit och lämnar Teddy för hon kan ju inte vara själv en hel helg. Skoj för Felix att få syrran att leka med:)

Magen känns mysko idag med. Vet inte ifall jag håller på att bli sjuk eller ifall det är något annat på gång? Fick i mig lite frukost nu precis och då känns det lite lite bättre. Ska verkligen passa på att sova middag sen när Tuva åkt för att ta igen lite av nattsömnen! Sen ikväll ska vi nog äta något gott och kanske se någon bra film.
Imorgon ska Marcus fixa med elen på förmiddagen och jag kanske ska ta och dra igång ett stork bak och bunkra upp inför alla fikor som blir framöver. Sen kl 15 ska vi till Marcus pappa, för Marcus bror fyller år så det blir kalas!
Hej svejs så länge!

Inga kommentarer: