måndag 23 november 2009

Jävla föräldrar!!

Har nyss kommit hem från dagisfotograferingen. Själva fotograferingen i sig gick jätte bra och Tuva skötte sig utmärkt! Fotografen busade och körde bil på sitt huvud som parkerade bakom hans glasögon:) så klart att barnen skrattar...
Men sen så är vissa föräldrar helt störda.
Grejen va den att jag ALLTID annars parkerar på vanliga parkeringen, men just idag så va det full så vi ställde oss på en av de två handikappsrutorna som finns. Den andra va upptagen..
Vi va inne och tog kort och när vi sedan skulle åka hem stod en biljävel bakom vår bil och den andre som parkerat på handikappat. Så ingen av oss kunde köra därifrån..
Gick in igen och försökte jaga rätt på ägaren till bilen men det va ju lönlöst... ingen ägde denna grå opel.
Gick ut igen och då stod det en pappa där (som tidigare varit inne när jag frågade) så sa han jag ser inget handikappstillstånd på din bil.
Nä, det kan ju bero på att jag inte har något sådant. Nä men du ser ut att behöva det sa han och pekade på min tjocka mage, jag har i alla fall tillstånd sa han då och pekade på sin bil.
Nej jag behöver verkligen inte något tillstånd. Jag parkerar alltid där nere, men just ikväll va det fullt så då ställde vi oss här. Och vi har fått tillåtelse att använda alla parkeringsplatser här, även handikappsrutorna. Det diskuterade vi nämligen på föräldamötet med rektorn för dagiset, och alla fröknar var överens om att INGET barn eller förälder hade något behov av dessa parkeringar. Så det va fritt fam att ställa sig där. Men den dagen det fanns ett behov skulle detta meddelas till resten av föräldrarna.
Han blev as sur och vägrade nästan backa bak sin bil så vi kom ut. Men tillslut fattade väl även han att det var orimligt.. så han flyttade på sig.
Saken är den att han har tillstånd för ett av hans två barn är dvärg. Men jag förstår inte varför ingen fröken sagt något innan. Dessa problem måste ju inträffa ofta då det alltid står någon på dessa parkeringsplatser.
Sen kan väl han, den enda kvällen det är fotografering.. parkera sin bil som vanligt folk och sen bära in sitt barn?!?! det stod bilar överallt för att det finns ganska få platser...

Sen blir jag så jävla arg att han hoppar på mig och säger att jag behöver handikappstillstånd för min tjocka mage.. idiot! Jag är gravid inte handikappad.
Ska ta upp detta med Tuvas fröken imorgon. Man ska fan inte hoppa på och skälla på en hög gravid kvinna! Då är man illa ute... hehe..

Nä nu ska jag ta hand om mitt moster till dotter som skriker på övervåningen som vägrar sova?!

Inga kommentarer: