fredag 27 november 2009

Fredag

Hej på er!
Japp, det går mot slutet av veckan... redan fredag igen. Men men så är det. Vad står på planeringen idag tro?
Jo kl 11.00 ska vi till MVC, förhoppningsvis näst sista besöket.. men man vet ju aldrig. Sen efter det ska Marcus mamma passa barnen en sväng, gå på stan.. medan jag och Marcus ska på möte på banken. Spännande att se vad de säger. Vi ska flytta om lite lån och fixa, sen evetuellt låna lite mer så att vi blir klara med allt. Nu har vi ju haft 3 olika mäklare här som värderat huset.. dock lite olika, men drar man ett medelvärde av alla tre så ser det ljust ut! Märkligt föresten att de kan tycka så olika.
Sen efter det ska vi möta upp barnen igen, äta lite lunch och handla lite mat. Sen ska vi hämta Hampus på fritids, och sen även hämta Melker.
Alla barnbarnen ska sova hos mormor inatt.. spännande! Speciellt eftersom hon är själv med 4 barn. Pappa ska iväg på julbord med sitt jobb i Gullmarsstrand så han kommer inte hem förrän imorgon.
Men jag tror mamma löser det.. Hampus och Emma är ju stora och klarar sig bra själva. Är ju bara spännande att se hur rivaliteten mellan Tuva och Melle kommer se ut. Det är ju mycket "min mormor" "min farmor"och sen grinar de i takt!

Vi ska till min bror ikväll på holabalo! 35 års kalas är alltid skojsiga.. och många poliser kommer vara där. Då är man i tryggt förvar?! Egentligen hade vi bestämt att Marcus inte skulle dricka något mer efter våran hattmiddag den 7 november ifall de skulle komma en bebis snart... men idag får han faktiskt lov till att dricka lite i alla fall. Bara han håller sig till öl. Han blir så dålig så fort han blandar..
Och skulle jag nu få värkar ikväll/natt så är vi ändå i stan och vi kan antingen ta taxi eller fixa polisskjuts. Men jag tror dock inte att det kommer komma någon bebis än.. känns inte som det i alla fall.

Men vet ni jag har hittat min bästa vän bland apotekets receptfria mediciner! LOSEC MUPS... för muppar som mig som Marcus säger. Men det funkar super duper bra mot min äckliga halsbränna jag lidit av senaste månaden. Har knaprat Novalucol titt som tätt (eller i alla fall 5 tuggtabeltter varje dag, och även nattetid), men nu behöver jag ta en tablett per dag och det håller halsbrännan borta! Helt underbart.

Om man skulle ta och få ihop lilla familjen och göra dem redo för att åka till stan, vet att det är ca 30 minuter kvar tills vi ska åka.. men av erfarenhet vet jag att vi alltid åker försent och klampar in i sista sekund. Och det är jag trött på!! Någon ordning på torpet får det allt vara!

KRAM och HEJ DÅ!

Inga kommentarer: