måndag 16 november 2009

ny vecka åter igen..

Japp, måndag är det. Men det är en riktigt lugn måndag. Hela veckan för övrigt. Har inte så jätte mycket inplanerat vilket är helt UNDERBART!!
Tuva åkte precis till dagis med mormor, hon skulle ändå till tandläkaren vid 11 så då va hon gullig och åkte lite tidigare och lämnade Tuva. Snäll mamma man har:)
Tuva börjar bli lite förkyld igen, snorar och hostar. Och efter att ha varit lite busig med sömnen denna helgen så blev det bara 1 timmes middagslur igår, och då va hon rejält trött vid 18.30. Så hon somnade som en stock men vaknade och va lite orolig och ledsen 2 ggr inatt, kanske pga att hon är tät i näsan. Så hon fick sova mellan oss, och när Marcus och Emma gick upp sov Tuva som en stock. Det hör inte till vanligheterna.. tyvärr blev vi väckta av telefonen som ringde vid 07.40... men men..

Igår hade vi massor med besök, kontrast mot lördagen då vi hade sååå tråkigt på dagen! Det började med att pappa kom förbi och började sätta in element på övervåningen. Sen kom min farbror Kjell och då fikade vi lite. Sen kom Alfred och Ellinor och då blev det fika igen. Och vid 15 tiden kom Putte, Liza och Melker. Och efter det dök även Maria och Hampus upp! Så då åt vi mat allihopa, potatismos med ugnsstektfalukorv! Glass och tårta till efterätt! Barnen lekte jätte bra och det var riktigt mysigt att ha hela familjen här!

Vad ska jag göra idag då? Ja du.. greja lite, städa, plocka och fixa. Även fast det faktiskt är ovanligt städat här hemma! Sen blir det nog slappning i soffan. Om vädret blir bättre tänkte jag gå ut en sväng och städa kaninburen och bära in lite ved oxå!
Har inte så jätte ont i bäckenet längre, i alla fall inte så ont jag hade förra veckan. Kan ju vara så att bebisen sjunkit ännu längre ner vilket gör att det lättat lite och inte trycker på nerverna! Det är en himla märklig känsla att man inte riktigt kan planera den kommande månaden.. man vet ju aldrig vad som kan hända. 26 dagar kvar tills BF. Men jag hoppas innerligt på att liten där inne vill komma tidigare. Inte innan onsdag men sen är det fritt fram!!

Nä nu ska jag ta och vila mitt onda finger, råkade skära mig på handtaget i duschen som gått sönder. Så jag fick en rejält jack i fingret vilket nu pulserar och gör ont!! :(

1 kommentar:

Marie, Mamma till William sa...

Jag önskar jag kunde muta han, han är helt omöjlig nu. Så imorse blandade jag ner medicinen i lite juice.