fredag 6 november 2009

KATTUNGAR SÄLJES!

Japp, någon som är intresserad... har 2 stycken pojkar här hemma, 11 veckor gamla! Söta och väldigt busiga! Kan i princip flytta när som helst! Lovar att lägga upp bilder på dem senare under dagen... för nu tog batteriet i kameran slut och jag hittar inte laddaren!

Igår hade vi mysigt fika besök av tjejerna, och Tuva va helt i extas över att Ullis skulle komma! Och hon busade hela hela tiden... men vid 20 tiden så gick jag och la henne och det gick över all förväntan. Behövde bara gå upp en gång och säga till henne, samt ge henne nappen en gång!

Har sovit riktigt uselt inatt, ursh o fy... men fick i alla fall liiite sovmorgon i morse till närmare 8.00! Nu har vi precis ätit lite frukost och ska snart gå upp och bädda sängarna och klä på oss!
Vid 10.30 tiden kommer Susanne och Minna hit och leker, fikar och äter lunch med oss. Och runt 13 när pappa och Marcus slutat jobba ska vi åka till Gbg på Hem och Villa mässa. Ska även förbi IKEA på hemvägen och lämna tillbaks lite saker vi köpte sist vi var där!
Ska även passa på att handla lite mat om tiden räcker till, ska ju bjuda på middag imorgon. Och sen ska vi nog äta något gottigt ikväll och se någon av de nya Johan Falk filmerna, som typ alla ser just nu. Men de är bra... synd bara att det är de två sista nu.

Pratade med Tuvas lite tafatta läkare igår som jobbar på hudmottagningen i Uddevalla. Vilken svår människa, jag fick liksom dra ur svaren på honom om hur hon kan ha fått prickarna, ifall de smittas via händerna och hur noga man ska vara med hygienen vid blöjbyte samt eventuell behandling. Samtalet avslutades med att jag sa, bra men då avvaktar vi i 4 månader så hör jag av mig om det skulle bli värre? Öh, jo ja så kan vi ju göra... säger han då. Bra att man som mamma ska behöva ta beslut.
för svaren jag fick efter massvis med frågande var att hon kan ha smittats på tex. badhus/bastu eller liknande. Och det smittas INTE via händerna så man behöver inte vara mer noggrann än vad man är i vanliga fall. Och det finns 3 alternativa behandligar... Första är ett frätande vårtmedel som tydligen gör svinont att ta, och i rumpan är det ju slemhinnor och extra känsligt så det skippar vi, sen var det en operation med laser och ta bort dem... men det är ganska riskfyllt att söva ett litet barn. Så kan man undvika det så ville de helst göra det så länge som möjligt. Och sista alternativet var som sagt mitt förslag att avvakta lite till. Bara se till att vi behandlar hennes magproblem så att hon kan bajsa utan problem. Och helt enkelt hoppas på att de försvinner av sig själv.
Så nu kör vi stenhårt med Movicolen så att magen blir smidig. Och det i sin tur underlättar för henne när hon ska bajsa. Eftersom prickarna gör ont och sitter i vägen.

Hoppas ni får en bra dag, så hörs vi!
KRAM

2 kommentarer:

Sarah sa...

Hejsan! Sarah heter jag och kommer från Uddevalla och är intresserad av kattungarna! maila mig gärna, ostlund_@hotmail.com

Mia sa...

Hej Malin!
Vi är en familj i Trollhättan som vill utöka familjen med en liten kattunge. Vi blir jätteglada om du hör av dig!
Mia/ mia.1@live.se