lördag 14 november 2009

LÖRDAG!

Fast det känns som söndag... men lördagar är ju 100 ggr bättre så jag är nöjd ändå! Va nog bara för att vi hade en sån mysdag med familjen igår.
Började morgonen med lite bad i badhusets varma bassäng. Helt underbart! Sen åkte vi till Antonio, Anina, Milla och Amelie och fikade smaskiga bullar. Åh va mysigt att gosa bebis.. längtar ännu mera nu! Hon va så lite och så söt!!
Tjejerna lekte massor, helt förvånansvärt att de va så duktiga och hölls sig vänner. Tuva och Emma hade köpt Hama pärlor till Milla i storasyster present!!


Åkte till affären och shoppade massor med god mat! Sen va det bara att åka hem och äta lite goda mackor och förbereda inför kvällens middag! Det va ju Ulrika, Mikael, Emelie och William som kom på besök. Bjöd på tacos med massor med goda tillbehör! Och till efterätt hade Marcus bakat en fransk chokladkaka. Den va riktigt god.. längtar tills jag får äta mera till fikat om några timmar! Hihi!
En väldigt trevlig kväll med 3 barn som lekte på övervåningen, en lite William som lånade sysslingens vagn och sov gott hela kvällen! Han är oxå helt underbart fin och hur snäll som helst. Man kan ju alltid hoppas på att våran bebis blir lika snäll. Glömde tyvärr ta kort.. dumma mig.
Nå vad händer idag? Har precis ätit en smarrig frukost.. bland annat risgrynsgröt, kokt ägg och massor med annat gott!
Marcus står i köket i full färd med att koka saft. Inte för att det är speciellt skoj utan för att jag fick ett tokbryt igår på att frysen är full med bär vilket gör att vi inte får plats med någon annan mat. Så nu ryker sommarens vinbär och rabarber.. ihopp om att det blir god saft istället!
Sen tänkte jag nog kasta ut tjejerna i regnkläder i sandlådan så att de får lite frisk luft. Tråk väder, men va fasiken man kan ju inte vara inne hela tiden. Jag ska nog dra igång en maskin med tvätt.
Ha en bra dag så hörs vi! KRAM

Inga kommentarer: