måndag 30 november 2009

febrig liten Tuvis

God morgon..
Ja igår hade ju Tuva feber.. och så även nu idag på morgonen. Men ändå har hon sovit förvånansvärt bra, hostade lite när hon hade somnat så hon fick lite hostmedicin. Sen sov hon i sin säng till kl 3.. och gick till oss och kröp ner i sängen utan skrik och gråt! Sen vaknade hon och va törstig, men sov i alla fall till 06.45... och då vaknade vi av att Marcus och Emma pratade på nedervåningen.
Men jag tycker faktiskt att hon är riktigt pigg för att ha 39 graders feber. Vet att hon klagade lite på att det gjorde ont i munnen förra veckan, så febern kan ju bero på tänderna. Men hon har ändå ätit 2 smörgåsar nu på morgonen.
Jaja... hemma från dagis får hon vara.. men hon får hänga med på en tur till överby sen. Måste handla lite mat och sedan ska jag in på Rusta och köpa en stjärna till sovrummet och lite skarvsladdar. Men vi ska vänta tills 13 tiden då mamma vaknat och ska följa med en sväng.
Tvätten ska tas i tu med idag oxå. Denna underbara tvätt!! Tur att man har egen tvättstugan och kan tvätta så mycket man vill och orkar!

Idag är det 12 dagar kvar tills beräknad ankomst... den känns riktigt tungt just nu. Magen är tung och det trycker väldigt mycket neråt... svårt att gå för det liksom ilar i hela bäckenet. Sen har jag lika svårt att sitta, för då trycker tokbebisen på mina revben.
Så h*n får gärna komma ut snart!! Onsdag tycker jag är en bra dag!! Så hör du det där inne, kom ut!!!

Hoppas att ni får en bra dag, tror tyvärr att det ska regna mest hela dagen:(

Inga kommentarer: