onsdag 25 november 2009

sovit som en kratta

Ursh och fy vilken natt.. gick och la mig ca 22.30... sen somnade jag ca 03. Först så kröp det i benen, sen va det sjuukt varmt. Kändes som om jag hade feber. Sen vaknade Tuva och va ledsen och då gick Marcus upp och gav henne nappen och stoppade om henne, och ca 10 minuter senare blev hon ledsen igen och kom in till oss. Då va jag kissenödig och gick ner på toa. Sen låg Tuva och klappade mig och gnällde och tappade nappen och sparkade av sig filten.. ja ett jäkla elände helt enkelt! Tuva gick upp vid 7.30 och lekte på sitt rum medans jag försökte vila lite till. Så vid 8.30 gick jag upp.
Undrar ifall det va för att jag sov middag igår, som jag inte kunde somna?! Brukar ju sova middag emellanåt.. och igår blev det bara 45 minuter.

Idag är det regn och rusk:( Tuva ska till dagis och jag ska greja lite hemma, fika hos mamma och sedan bära upp lådorna med julsaker från källaren och i alla fall lägga fram alla adventssaker.
Ska hämta Tuva kl 15 idag, och då tänkte vi åka till Överby en sväng. Gå och kika lite i affärer och sedan fika. Marcus åker till Lysekil och hämtar Emma.. men jag känner att jag inte riktigt orkar sitta i bilen så länge. Och Tuva tycker inte heller att det är speciellt skojsigt nu när det är mörkt ute.
Så vi får väl ha middagen/kvällsmaten klar när de kommer istället.
Nä nu ska jag snygga till mig lite, även fast jag tänkte åka i mysbyxor till dagis idag.. haha

Inga kommentarer: