tisdag 17 november 2009

TUVAS NAMNGIVNINGSDAG


Ursh, sov riktigt uselt inatt.. vaknade 2 ggr och va törstig som senare resulterade i att jag blev kissenödig. Så jag har sprungit upp o ner för trappan flera gånger. Har även en hemsk halsbränna :(Vid 01.30 väckte Tuva mig och kom och la sig mellan oss.. tokungen! Måste få henne att sova längre i sin säng på nätterna, helst hela.. för det blir trångt om jag, Marcus, Tuva och bebisen ska dela säng.

Har precis ätit lite frukost och ska snart hoppa in i duschen. Lämnar Tuva på dagis som vanligt, sen ska jag hem till Emelie en sväng och fika. Sen måste jag hoppa in i någon mataffär och köpa lite mjölk mm. Och vid 14 kommer en mäklare från Fastighetsmäklarna i Väst, vi ska värdera huset och sedan lägga om lånen hos banken. Ska bli spännande att se vad huset kan vara värt!

Sen vid 17 kommer Angelica och Jonas hit på fika! Alltid trevligt att få lite besök. Jaja många fikor blir det... men med tanke på att jag verkligen inte gjorde något igår så känns det både skönt att komma utanför huset och att få lite besök!

Idag är det 2 år sedan vi hade Tuvas namngivningsceremoni:) så det är hennes namngivningsdag kan man säga!! Men då hennes faddrar (Putte och Liza) jobbar idag skulle de istället låna henne imorgon och göra något skoj. Så då är man barnfri mellan 10-15... bytte dag på dagis, så hon blev ledig imorgon men tar igen tiden på torsdag istället! Skönt att de är så flexibla på dagis!

1 kommentar:

Marie, Mamma till William sa...

Ja, jag fattar inte det. Den luktar skit, och ja förstår att han inte vill ha den. Det är just kåvepenin han har fått och självklart den utan fruktsmak ! :/ Men ja man får nog luras och trilskas med dom små.

Får Gratulera Tuva på namngivningsdagen :)