lördag 28 november 2009

Pepparkakor och Lussekatter!

Idag har vi varit riktigt kreativa... mamma kom ner med alla barnen vid 9.30 tiden och då satte vi igång och bakade pepparkakor. Melle åt mest i o för sig.. och Tuva va helt vit av allt mjöl!
Sen blev det en dubbelsats med lussebullar... mm så gott! Så nu har vi massor med gott fikabröd framöver!! Jag älskar både lussekatter och pepparkakor, och detta receptet va både enkelt att göra och det både doftar och smakar gott!!

Melle och Tuva bakar
En pepparkaksgumma

Bagarn


Melle åt mest

teamwork bland systrarna

Emma fick uppdrag att lägga russin på bullarna
så här fina blev de:)
Skulle varit på Millas 2 års kalas idag egentligen, men då både Tuva och Emma snorar och hostar kändes det dumt att åka hem till dem... lilla Amelie är ju bara 3 veckor, och det är dumt att smitta de små!
Vi är riktigt slaka efter gårdagen... kom hem kl 03 inatt. Men kvällen va super trevlig.. god mat, och dryck (eller ja, jag höll ju mig till vatten hela kvällen)
Vissa badade tunna, men jag kände inte för det.. sen va det musikquiz och lite singstar!
Och Putte blev jätte glad för sin present han fick av mig och syster, han ska få flyga skärmflyg! Han är jätte höjdrädd, så det blir spännande!
Nä nu ska jag snart bege mig till stan, köpa pizza och lite lördagsgodis! Mmmm...
sen blir det filmtajm när barnen gått och lagt sig. Flickan som lekte med elden.. har ju aldrig fått tummen ur att se den på bio, och ju mer magen växt har det kännts lite jobbig att sitta 2 timmar i en biosalong. Men nu har vi dem hemma och då kan man ju ligga/sitta/stå om vart annat! Och ta 24 kisspauser om det behövs!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ser riktigt gott ut!!!
Söta dom e tjejerna!
Kram Anna