måndag 1 mars 2010

NY VECKA!

Japp... då är det en ny vecka igen och även ny månad. 1 mars idag ju. Herregud tiden springer iväg... men mars är en bra månad tycker jag. För jag fyller år!!

Har 3 önskningar denna veckan..

1. att Tuva och Hugo ska bli friska
2. att det ska bli bättre väder, och sluta snöa
3. att Tuvas dagis ska öppna igen så att hon kan gå dit och leka

Och jag håller alla tummar jag har för att någon av dessa önskningar ska slå in för då blir livet lite lättare. Är väldigt trött på att vara hemma nu. Och det märker jag även på Tuva. Hon blir jätte grinig när hon är rastlös.
Hennes fröken på dagis skulle ringa idag igen och meddela hur kommande veckan skulle bli. Och jag hoppas verkligen att de tar tag i skottandet och gör så att dagiset kan öppna igen. Är ju bara den förskolan på hela västra området som har stängt fortfarande. Typiskt!

Marcus är i Lysekil nu och lämnar Emma hos sin dagmamma. Hoppas att det gått bra att köra i detta skitväder.. ursh o fy nu vill vi inte har mer snö. Även fast det varit blött och slaskigt de senaste dagarna så får man stå ut med det... och det har ju smält bort en hel del. Då behöver vi ju knappast påfyllning!!

Nå vad ska jag och mina kära barn hitta på idag då?
Jo, jag ska tvätta. Sen ska vi städa på övervåningen, det ser ut om en bomb slagit ner på Tuvas rum. Sen ska jag rensa i min garderob och rensa bort mammakläder samt kläder jag nog inte kommer använda på ett tag. Tar bara så mycket onödig plats! Sen ska jag fixa på Hugos hylla och byrån för där ska jag ställa lite av alla fina presenter han fick i lördags. Han har ju inget eget rum än... men vi har faktiskt börjat fundera på att göra ett rum till honom i det som egentligen va tänkt att bli ett badrum. Har som sagt inte bestämt oss än. Han kommer ju sova inne hos oss ett tag till.
Ja.. sen tänkte jag att efter att vi varit duktiga och städad och grejat så ska jag och Tuva baka med trolldeg. Måste ju aktivera min prinsessa lite... förstår att det är tråkigt för henne att gå här hemma och drälla med mamma hela dagarna.
Och sen ska vi nog sova middag allihopa. Sov riktigt dåligt inatt pga att jag själv fått nån jäkla rethosta. Sen har Tuva varit vrång och inte velat sova i sin säng. Och Hugo har hostat och kräkts slem.. och ätit hela 3 ggr inatt. Hör faktiskt inte till vanligheten.

Nä nu ska jag ta hand om en skrikande Hugo... Ha en bra dag

Inga kommentarer: