tisdag 23 mars 2010

Blåslagen dotter.. :(

God kväll, alldeles strax dags för sängen men tänkte hinna med ett snabbt blogginlägg först.
Va igång hela morgonen, plockade, diskade och fixade. Sen tog jag en dusch och gjorde i ordning mig och tillslut va det Hugos tur att tvättas och kläs på och mitt i allt ringde Tuvas dagis och berättade att Tuva trillat i en trappa ute och slagit i ansiktet men att hon vägrade låta fröknarna titta men att hon blödde väldigt mycket näsblod.
Jag som ändå hade tänkt att åka och handla åkte istället och hämtade Tuva på dagis. Så jag hämtade en ledsen liten tjej med fläskläpp, blod i ansiktet och blå näsa. Åkte och handlade och så ringde jag till tandläkaren ( som va svåra att få tag på) men tillslut kom jag fram och fick en tid 13.30 och sen även till vårdcentralen och fick en tid 14.30... så jag åkte hem en stund. Lät Tuva sova och äta, sen lämnade jag Hugo hos min mamma och åkte med Tuva till tandläkaren. Kom iu 30 minuter efter utsatt tid. Men tänderna såg bra ut, ingen lös och ingen skadad. Bara läppbanden som gått av vilket gjorde att hon fått fläskläpp. Sen till vårdcentralen som inte heller kunde hålla tiden... 45 minuters väntetid. Doktorn kikade i näsan och det såg oxå bra ut. Och det va jätte bra att hon blödit så länge och mycket för det gjorde att det inte stannade kvar inne i näsan och koagulerade för då hade det legat och tryckt och spännt vilket hade gjort super ont. Och näsbenet va helt och så även kindbenen.
Ringde försäkringsbolaget så fort vi kom hem så det skulle skicka lite blanketter. Lika bra att de noterar vad som hänt om det skulle dyka upp nåt senare i livet.
Ska även be dagis fylla i en skadeanmälan på den olycksfallsförsäkringen hon har där.

Väl hemma så lagade vi mat och sen kom Affe, Ellinor och Ebba förbi på middag. Va tänkt att Ellinor och Ebba skulle kommit i förmiddags och fikat.. men fick ju flytta fram det till en middag, och de va kvar ända till lite efter 21:) Trevligt!!
Hugo va dock inte på sitt bästa humör den sista stunden, men tror att han har lite ont i magen för vi har bytt ersättning från NAN 1 till NAN 2... och har sett att han blivit hårdare i magen av det. Hoppas att det blir bättre snart.

Imorgon ska Tuva till dagis som vanligt, hoppas att hon håller sig ifrån att trilla mer.. Vi ska till Joysie och Charles och fika och leka och sen 13.30 är det dags för babymassage på Familjecentrum. Och sen hämtar jag Tuva Luva på dagis!!

Nu ska jag sova... är jätte trött! God Natt!!

Inga kommentarer: