söndag 28 februari 2010

♥ HUGOS NAMNGIVNING ♥


Ja som ni vet så hade vi Hugos namngivning igår i restaurangen på Högskolan Väst! Vi va där redan kl 11. Erik lagade maten och jag, Marcus, min syster Maria och Ullis hjälptes åt att flytta bord och dukade och gjorde det fint. Sen gick jag och syster till stan och köpte lite blommor. Vid 13 kom Alfred som skulle sjunga och riggade upp sina saker och vid 15 kom alla gäster!
Och många va vi 42 vuxna 8 barn och 3 bebisar! Fullt hus!!
Hade först namnceremonin där vi pratade lite, Alfred sjöng några låtar och Hugos faddrar (min syster Maria och Marcus bror Andreas) höll lite tal, jätte fint!!
Sen fick alla tända ett ljus för Hugo och så skålade vi i champagne. Efter det åt vi god mat... paj, sallad och bröd och efter det en smarrig prinsesstårta med bananfyllning.
Försökte hinna med att prata med de flesta gästerna men det hinns ju inte med, så det va bäst att rikta in sig på de man träffar sällan.
Men jag vill passa på att tacka er alla... för jag vet att många av er som va med läser min blogg ;) Tack för att ni kom och gjorde Hugos dag oförglömlig. Tack för de fina presenterna han fick och även för de fina orden ni skrev i hans gästbok!

Gårdags kvällen avslutades tidigt för vår del, fick bli sängen redan 21.45.... och då va vi nog allihopa helt slut.
Marcus va dock uppe inatt och hämtade Cattis från ett 30 års kalas, och så har hon sovit här inatt. Och idag har vi även varit i Vbg och myst med lilla Ebba! Åh hon är verkligen liten... ingen konst att gå och bära på henne jämfört med tjockisen Hugo. Båda bebisarna sov mest...

Här kommer lite bilder från igår. Och jag vill mer än gärna ha kort som ni andra tog på namngivningen. Maila dem till mig: stumpansmamma@hotmail.com

♥ Vår prins Hugo Carl Wilhelm ♥

Massor med fina paket fick han...
Bland annat en Bobby Car, träskor, gympa skor, böcker, gjutset, tavla, kläder, mugg och tallrikar, fotoram, sparhäst, fotoalbum, födelsedagståg, snuttefilt och tofflor, blomma, lampa pengar, presentkort och ett fruktträd!!
Den fina tårtan


testade såklart sin Bobby Car i morse

Inga kommentarer: