fredag 12 mars 2010

TUVA 2 ½ år idag!


Japp idag just den 12 mars blir Tuva 2 ½ år! Stora tjejen ju... och barnens kusin Ebba blir 1 månad!
Nå vad har vi gjort idag då? Ja va i stan vid 9 i morse, va på MVC och satte bedövningsplåster på armen sen fikade jag med syster yster och hennes kompis Lina och vid 10.45 va jag tillbaks på MVC och satte en implanon i armen. Räcker med de barn vi har nu tycker vi:)
Så nu har jag ett super snyggt bandage på armen och om några dagar även ett stort lila ömt blåmärke.. men men!
Sen åkte jag och handlade lite mat och sen hem och ta tag i kaoset här hemma. Förstår inte hur de lyckas de andra familjemedlemmarna i denna familjen? Saker överallt.. jag som städade så fint i söndags kväll och lördags morse.
Åt lite lunch sen tog jag mig i kragen och städade lite på övervåningen. Putsade fönster och plockade i ordning. Bäddade rent i Emmas säng med hennes nya lakan jag köpte på IKEA igår!

Har precis kommit hem från en promenix. Jag, Marcus, Emma, Tuva, Hugo, min mamma och Melker va ute en sväng. Gick förbi grannarnas stall och sa hej och klappade deras fina häst Joker. Barnen fick sitta på honom en stund. Lite avunsjuk blir man allt... jag vill ju egentligen oxå rida igen. Men det känns som om det inte finns så mycket tid över till det. Men det hade varit kul att börja igen!

Nu sitter jag här och matar Hugo. Vi ska strax gå hem till mamma och pappa och äta lite tacos. De passar Melker över natten så det blir kul för barnen att leka ihop.
Imorgon får vi kanske lite fika besök av Maria och Hampus. Och på kvällen ska vi kanske till Antonio, Anina, Milla och Amelie men Milla hade haft lite feber så vi avvaktar och ser hur det ser ut imorgon innan vi bestämmer mer.

Inga kommentarer: