torsdag 25 mars 2010

Våffeldagen ♥


Hej på er!
Hur har ni haft det idag?? Vi har haft en bra dag. Va på BVC i morse med barnen. Tuva va på 2 ½ års kontroll och fick vägas och mätas... 11,7 kg och 89 cm lång...samt läsa lite böcker, leka med en te servis, sparka fotboll och hoppa jämfota. Och hon klarade det utmärkt. Grejen är den att när man är 2 ½ år ska man kunna sätta ihop 2-3 ord i en mening... hm, Tuva sätter ihop typ 7 ord i en mening.
Sen va det Hugos tur. 7640g och 63,5 cm lång så han växer så att det knakar. Men blev ingen vaccination eftersom han fått tillbaka sin dumma hosta så vi bokade en ny tid om 2 veckor istället.
Sen va det läkarkontroll och han fick godkänt. Det enda är hans tungband som är för kort, så det blir en remiss till öron/näsa/hals mottagningen för att se vad de ska göra åt det.
Efter BVC åkte vi till Överby. Jag shoppade mat på Maxi medans Marcus, Emma, Tuva och Hugo shoppade födelsedagspresenter till mig.
När vi kom hem åt vi lite mat och sen möblerade jag om på Tuvas rum.
De där gubbarna som skulle snacka om vårat avlopp kom en sväng och så även Erik.
När alla åkt så lekte barnen och sen va det dags för kvällsmat. Det fick bli våfflor... och inte vilka våfflor som helst utan mina favoriter.. ÄKTA skräcklan våfflor:)
Mmm... så jäkla gott. Tusen ggr godare än frasvåfflor!
Nu ikväll har jag och Marcus tittat på 1 delen i Millenium serien som gick på tv i lördags, men då va vi så trötta och inte orkade se. Jäklar va mycket de klippt bort när de visat den på bio.
Nu ska jag snart göra lite mat till Hugo sen är det sängdags.
KRAM KRAM

1 kommentar:

Anonym sa...

Blir nyfiken... hur görs skräcklan våfflor? Vad är skillnaden mot fras?