måndag 15 mars 2010

♥ min gölleplutt blir 3 månader idag ♥

Ja man kan ju inte säga annat än att han är väldigt gullig. Fast han lät inte sina föräldrar sova inatt inte. Ursh o fy vilken eländig natt det va. Skrev ju igår att han va en riktigt gnällfis, men fick tillslut i honom lite mat, en ren blöja och en nytvättad pyjamas och tillslut somnade han gott i soffan. Sen bar jag upp honom till hans säng vid 21.30 och då fick han lite mer mat... och sov till 01.30 någonting. Lite mer mat, men sen kom han aldrig till ro.
Hugo bökade, stånkade, banka i huvudet i spjälsängen, gnydde och höll på. Så jag försökte med allt...ny blöja, mat, sova med täcke, sova utan täcke, tänd lampa, släkt lampa... men inget funkade. Och Tuva började gråta inne på sitt rum så då hade vi helt plötsligt en klarvaken kille....

Tillslut fick han ligga bredvid mig och Marcus la sig i gästrummet. Så jag letade upp en napp och fick honom tillslut att somna. Och jag han precis somna om när Tuva väckte mig, så det blev till att gå tillbaks med henne till sitt rum. Sen hade jag svårt att somna igen. Men gjorde det.. tror klockan va 05.30... sen vaknade Hugo och va pigg vid 06.30. Tack för det!!

Tuva har varit på dagis idag 10.15-15.15 fick det bli!! Kände mig lite rastlös i morse så jag ringde och frågade om jag fick lämna tidigare och det gick ju bra!
Mamma kom ner på en fika så fck hon korten jag framkallat till henne... Sen har jag grejat lite hemma, försökte sova men va inte trött då.
Och nu när jag börjar bli liite trött så är Hugo vaken och gnäller.
Man kan undra vad som är fel? Önskar att han kunde prata. Är så lättsamt med Tuva som säger vad hon tycker och tänker.
Men Hugo är go ändå även fast han busar vissa nätter. Vägde oss ihop idag, och han väger hela 7,8 kg min grabb. Det är inte dåligt det...
Kollade igenom Tuvas BVC journal och hon vägde ca 7,3 kg när hon va 5 månader gammal.. Nu väger hon 11,3 kg så jag tror att lillbrorsan kommer växa ikapp henne. Har fått byta blöjstorlek nu oxå, så Hugo har Liberos nr: 4 och Tuva har nr: 5.... haha...
Skrattar gör han massor oxå, skiner upp som en sol så fort han ser oss! Gladskiten!

Nu kommer Tuva luva hem:) får gå och krama henne lite

Inga kommentarer: