torsdag 4 mars 2010

TORSDAG!

God morgon... klockan är 07.56 och det känns som om den är närmare 10 eller nåt för det är så ljust ute! Skönt!
Orkade inte blogga nåt igår..
Hur som helst va Tuva hemma hos sin fröken Lotta igår och lekte. Då passade jag och Hugo på att gå i affärer/äta lunch och fika med Ullis.. en riktigt hel dag på Överby med andra ord. Hugo skötte sig utmärkt och sov lääänge i sin vagn, sen vaknade han lagom till fikan men blev lite hungrig och somnade om igen.
Och shoppat lite fick jag gjort, ett par byxor till mig, mascara, strumpor till Hugo, mössa och hårspännen till Tuva.
När vi kom hem fixade Marcus det nya hemmabio systemet. Vårat gamla hade gått sönder, och efter 3 vändor in på Sibas verkstad bestlutade de sig för att vi skulle få ett nytt. Däremot upptäckte vi att snö/isblock från taket släppt och kapat våran antennsladd på mitten. Så det blev en kväll utan tv. Däremot kunde vi titta på film, men jag gjorde nåt jag nästan aldrig brukar... jag somnade kl 20.30 framför teven och sov gott tills marcus väckte mig vid 22. Tröttheten efter helgens kalas har kanske kommit ikapp mig? Men fick inte sova så värst mycket inatt... för 3 ggr väckte Hugo mig och ville ha mat. Och sen vid 06.30 väckte han mig och låg och snattrade och när jag tog upp honom upptäckte jag att han kissade ner hela sig. Ja blöjan räckte väl inte till. Han som bara brukar äta 1 gång per natt nu för tiden. Så det blev till att gå upp då och tvätta av honom och klä på honom lite torra kläder så idag är han hur snygg som helst i sina turkosa muminkläder han fått av Marita och Charlie.
Dom skulle vi förövrigt träffat idag men då Hugo fortfarande hostar en del tyckte jag att det va onödigt att han smittar lille Charlie. Vi får ta det nästa vecka istället.

Idag ska Tuva till sin fröken Lotta, eller sitt nya dagis som hon kallar det. Haha... inte lätt för henne att förstå varför det gamla dagiset har stängt.
Redan 10.15 ska hon vara där idag för vid 10.30 ska jag lämna Hugo hos Gun för jag ska på efterkontroll på MVC. Lite kul att prata om förlossningen:)
Sen ska jag hämta upp Hugo igen och åka hem och vika tvätt, lagom skoj!

Imorgon är det fredag igen... veckorna går superduper fort. Vi får besök av Madelene kl 11, som ska ta lite kort på Tuva och Hugo. Hon va här i januari och tog kort på alla kusinerna men just då va Tuva INTE på någon bra humör så det gick inte alls bra att få henne att sitta still. Men imorgon hoppas jag i alla fall..
På lördag ska vi greja hemma. Projekt: Hallen. Vi ska spackla, sätta väv och måla en vägg. Ta bort skjutdörrarna och ställa in skohyllan där.
Sen på kvällen ska Tuva sova hos mormor och morfar för vi ska till Andreas och Jessica på månadsmiddag. Hugo får hänga på...
Söndag ska vi nog fortsätta med hallen.

Inga kommentarer: