söndag 28 mars 2010

Tack:)


Tack alla gulliga som ringt, skickat sms, skrivit grattis här på min blogg och på min facebook!! Nu är snart dagen slut och jag är trött och nöjd..
Har varit en väldigt lugn och skön födelsedag, precis som jag ville ha den.
Paket har jag oxå fått... av Marcus, Emma, Tuva och Hugo fick jagen tröja, tofsar, hårspänne, lila skor, presentkort på Blomsterlandet så jag kan köpa lite blommor/träd och ha i trädgården, en fin teckning.
En fin blomma med pengar i fick jag av mamma och pappa!!
Va som sagt på Överby.. kikade i affärer. Bytte skorna jag fick.. har ju större fötter än vad Marcus trodde.. haha! (större fötter än min storebror till o med)
Sen köpte jag kosttillskott som ska göra så jag slipper fälla så jäkla mycket hår. Samma visa denna gången, ca 3-4 månader efter graviditeten så fäller jag som en galning. Känns som halva kallufsen sitter i borsten juh!
Köpte med Mc Donalds mat med hem som vi mumsade på och sen bakade jag en marängtårta med bananer i. Riktigt jäkla god.. men inte bra för min mage. Den har bråkat en hel del med mig den sista tiden. Eller ja, ända sen Hugo föddes. Funderar på ifall jag har blivit laktosintolerant? Får jäkligt ont i magen efter att jag ätit mjölkprodukter... tror jag i alla fall.
Om ni undrar varför vi har 3 ljus i tårtan är det för att det promt skulle vara ljus i tårtan som jag skulle blåsa ut, men vi hade inte så många... så 3 st blev lagom!!
Emma och Tuva va ute och lekte en stund i vattenpölarna, sen va det dags att sova. La dom kl 19 idag ändå.. även fast vi dragit fram klockan. Lite tokigt när det är ljust ute men vet att de behöver sin sömn. imorgon ska Emma och Marcus åka hemifrån senast 06.45 för att hinna med färjan, för kl 08.30 har Emma en tid hos sin astmaläkare så de får inte komma försent.
Tuva ska till dagis imorgon! 10.45-16.15! Och jag får nog besök av Ellinor och Ebba:) Sen ska jag tvätta... har massor med tvätt!!
Fick en fråga i kommentarsfältet ang. Skräcklan våfflorna... och ska börja med att förtydliga mig om dem. Skräcklan är ett mysigt café i Vbg där man kan äta super duper goda våfflor. Min kusin jobbade där när hon va yngre och har delgett mig det "hemliga receptet". Tänker tyvärr inte dela det med er... men kan nämna en hemlig ingrediens som gör halva grejen: Vichy Nouveau!!!
Så har du aldrig ätit skräcklan våfflor någon gång, gör det!
Hade en arg Hugo här hemma nu på kvällen, försökte med allt men han va bara arg. Tyckte att han va varm så jag tog tempen på honom... men det gjorde istället att han bajsade.. ÖVERALLT!! Men sen blev han glad. Stackarn, inte skoj att ha ont i magen. Men ingen feber va det. Skönt!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Styck-indela gärna texten så det är lättare att läsa, annars orkar man inte=)

Malin Iveström sa...

Vill inte vara sån, men läs inte då om du har problem med hur jag skriver...