onsdag 24 mars 2010

Fullt upp hela dagen!!

Japp, dagen har varit fullspäckad. Vilket dagarna är mest för jämnan tycker jag. Vanliga morgonrutinerna i morse, och så lämnade vi Tuva på dagis 10.30...sen fick jag möta upp Marcus och lämna Emmas bilstol som han glömde i morse. Och sen kl 11 va det fika dags hemma hos Joysie, Fredrik och Charles. Och jäklar va fort den killen växt. Stod ju upp och balanserade medan han försökte hålla sig i bordet! Sist jag såg honom i mitten av januari så kunde han inte ens sitta.
Hugo va lite kinkig en stund men somnade efter att fått lite mat.




När vi fikat klart åkte vi en sväng till Netto och sen vidare till Familjecentrum där det blev massage för Hugo. Och han tyckte att det va skönt. Han va störst av alla bebisar, både till ålder och storlek. Va en liten liten 3 veckors bebistjej där. Sååå liten och söt!
När vi va klara stensomnade Hugo och jag åkte till Överby. Det blev en sväng till Jysk där jag köpte ett Nicke Nyfiken påslakanset till Tuva och sen till Blomsterhallen där jag köpte lite blommor.
Och sen va det dags för att hämta Tuva igen. Åkte hem och åt lite mat och sen myste vi i soffan och tittade på "Lotta på Bråkmakargatan"

Nu sover hela familjen, bara jag vaken. Marcus gick o la sig för en halvtimme sen. Trött efter jobbet.
Imorgon är en ny dag med nya aktiviteter. BVC på förmiddagen, först Tuva som ska va där klockan 10.30 på 2 ½ års kontroll. Och sen 11.20 är det dags för Hugo som ska på 3 månaders kontroll och vaccination... ajaj, inte skoj med sprutor!
Sen ska vi till Överby för Marcus och barnen ska tydligen köpa födelsedagspresenter till mig. Och vid 16 tiden kommer någon entrepenör hit som ska fixa iordning vårat avlopp, och även miljöchefen för Lilla Edets kommun. Är ju inte riktigt överens om hur saker och ting ska lösas. Och vi måste gräva för avloppet innan vi bygger altanen så det är bäst att de bestämmer sig!!

På fredag får vi fika/lekbesök av Ulrika, Emelie och William. På lördag kommer Ullis hit med Eriks systers barn Moa och Theo och leker/fikar.. medans våra grabbar hjälper Andreas att flytta. På söndag fyller jag år och ska bjuda familjen på lite tårta är det tänkt. Sen är denna veckan slut och en ny hektisk vecka startar! Haha...
Här är lilla Ebba i Tuvisens knä. Tuva ville hålla henne hela tiden och gosa. Roligt då hon inte bryr sig nåt om lillebrorsan..
Affe, Ellinor och Ebba kom med denna fina förtidiga födelsedagspresenten igår. Muffinsformar och engångsspritsar och nya tyllar:) Åh, vad glad jag blir när jag får muffins saker!!!

Inga kommentarer: