tisdag 2 mars 2010

SOLSTRÅLAR

Ja rubriken kan tolkas på många sätt... dessa underbara solstrålar som skiner in genom fönstret idag. Men även mina soltstrålar till barn. Tuva är sig själv igen och det är så underbart. Man måste lära sig att uppskatta saker när de är bra, för fy vad jobbigt det har varit nu när hon varit sjuk.
Hugo är oxå en underbar liten solstråle. Pigg och glad, men hostar lite emellanåt.. men det är stor förbättring.

Har varit och handlat idag med min mamma. Lite mat blev det och bytte även en body på Lindex samt köpte lite krokar till hallen på Indiska!
Nu sover barnen middag:)

Och imorgon ska Tuva vara hemma hos sin fröken Lotta, som tidigare varit dagmamma. Och pga att snön på taken och på gården på Tuvas dagis så får de ju hålla stängt och när jag pratade med rektorn på telefon idag verka det som om de inte skulle öppna igen förrän nästa vecka tidigast.
Så då ska hon vara hos Lotta tillsammans med en till fröken och några barn från dagis. Så imorgon ska hon vara där 11.30-16.15!
Och på torsdag 10.15-16-15! Ska blir såå skönt får både henne och mig att hon får komma iväg och leka lite! Och imorgon ska jag och Hugo träffa Ullis och kika i affärer ihop och fika, ska bli mysigt!!

Nä nu får jag ta Hugo för han vaknade precis.

1 kommentar:

Sandra sa...

Ja, jag tycker att Strisbergsgården är jätte bra, jag är hur nöjd som helst med både personalen och byggnaden. Nä exakt, jag tycker själv att man inte får något gjort på 3 timmar och då bor jag i Strömslund. Man hinner hem och ta en dusch ungefär. Haha.

Ja, jag fattade inte att det tar sååå lång tid att skotta lite. Men om dom behöver "expert" hjälp förstår jag att det tar tid. Dom ska väl utbilda dom först ;)

Loke är just nu på kyrkan i gamla strömslund, han är där från halv nio till halv tolv varje dag denna vecka. Men i vanliga fall brukar vi ha nio till två, tre dagar i veckan och det fungerar bra tycker jag :)