lördag 13 mars 2010

KUSIN LÖRDAG

Japp, idag har kusinerna lekt som bara den. Maria och Hampus kom hit vid 11, och så även mamma med lille Melker. Barnen lekte medans jag, Maria och mamma åkte till Lantgårdens butik som ligger några km härifrån. De hade utförsäljning och sålde det mesta för 50% så jag fyndade allt några saker!
Sen åt vi lunch, lasagne.. och sen fikade vi! Emma och Hampus gick ut och lekte i snön men de bråkade mest med varandra... eller ja Hampus retade väl Emma och kastade snöbollar på henne.

Gick upp till mamma en sväng så lekte barnen igen, men leken slutade ganska olyckligt genom att Tuva snubblade när hon sprang och drog i hela ansiktet i mormors matta. Det slutade med skrapsår på näsan och en sprucken överläpp på insidan. Massor med blod och tårar!
När vi kom hem märkte vi på Tuva att hon va hängig så jag tog tempen på henne som visade 38,3... och igår kväll visade den ju 38,5 märkligt att hon helt plötsligt har feber på kvällen bara.

Jaja, skulle ju varit hos Antonio och Anina och tittat på Melodifestivalen men de hade ju sjuka barn så vi fick hoppa över det.
Så istället proppade vi i barnen lite kvällsmat sen fick de titta på Hajar som hajar som gick på tv, men Tuva va trött och la sig lite tidigare. Men när klockan slog 20 sov alla barnen:) då åt jag och Marcus mumsiga club sandwichar.. Sen tittade vi på Melodifestivalen och jag vek tvätt. Roligt lördags nöje. Haha!

Helt okej låt som vann, men hade hoppats på Salem faktiskt!

Här är en bild från igår när barnen fick provsitta på Joker:)

Inga kommentarer: