söndag 21 mars 2010

Åh, vad jag längar till våren!

Jag vill ha vår nu... med snödroppar, krokusar, påskliljor och tulpaner i rabatterna!
Va ute förut idag och skottade slask och hackade snö och is, och man börjar faktiskt se hur det sakta men säkert sjunker undan och försvinner!
Man blir riktigt chockad av att se gräsmattan och grusplanen... är ju så van att se all vit snö! Och vet ni.. snön kom faktiskt samtidigt som Hugo. Ja, dagen innan Hugo föddes... den 14 december föll den första snön och sen dess har den legat vit och fin. Nu är den grå och slaskig. Men det gör ingenting!

Ska nog börja påskpynta lite smått denna veckan, bara för att man längtar så mycket efter alla pastellfärger.

Hur mycket pyntar ni hemma till påsk? Jag gör inte så mycket faktiskt... påskris och några kycklingar, mest på tjejernas rum eftersom de tycker att det är så mysigt! Sen blir det en kruka med lite påskfint ute på trappan och kanske några fjädrar i någon buske.

Är väldigt trött så det blir nog en tidig kväll denna kvällen oxå, igår gick vi o la oss redan 21.15... haha..


Här nedan kommer bilder på mina senaste inköp:
en välkommenskylt jag köpte på Lantgården förra lördagen

Korgen är från Lantgården

Te från LaVilla... Jordgubbar med mjölk och söt som socker:)

En svartatavla/anslagstavla köpt på Lantgården

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst längtar man efter VÅR!!!
Har faktiskt Påsk pyntat lite idag , blir inte så överdrivet , lite påskris i köket och ute på trappen , å så några kycklingar mm som ungarna placerar ut:)
Super snygga grejer du köpt , var ligger Lantården???
Kram Anna

Malin Iveström sa...

Lantgården ligger här där vi bor, bara någon km ifrån. Men de ska stänga och flytta så de hade utförsäljning förra helgen.. så då passade jag på att shoppa!!