tisdag 9 mars 2010

VÅRKÄNSLOR



Åhh va jag vill ha vår nu! Bort med den dumma äckliga blöta snön nu! Fram med sol gröna gräsmattor och vårblommor i rabatten!! Va faktiskt och köpte lite fina blommor igår när jag handlade och genast så blir man så mycket gladare!

Här är söta lilla Ebba som provade Hugos gunga i söndags när hon va här och fikade med sin mamma och pappa.... och hon tyckte om den ganska mycket. Så jag tror nog att hon får en egen gunga hemma om ett tag!

Hade som sagt Affe och Ellinor på fika i söndags. Sen kom även Annica förbi och fikade hon med.. Hon hade med sig ett babygym som Hugo fick låna. Och det va riktigt populärt, men man blir trött av att gymma så han somnar emellanåt, min lilla söting!!


Och igår hade vi fika besök av denna söta tjejen... Elin och hennes mamma Maria. Efter lite felkörning kom de äntligen hem till oss. Vi mumsade paj och tjötade. Men Elin hade lite ont i magen och va inte på sitt bästa humör. Men det kan man ju inte vara alla dagar.

När de åkt hem så åkte jag och hämtade Tuva hos fröken Lotta och sen gjorde jag något spännande... jag storhandlade med 2 barn! Fick ju knappt plats med alla varor i vagnen. Men det gick förvånsvärt bra faktiskt!

Det va en trött mamma Malin som gick upp 06.30 i morse. Hugo krånglade mellan 01-05 inatt.. tur att det inte händer så ofta för då hade jag aldrig orkat. Men det va bara att palla sig upp när väckarklockan ringde. Klädde på barnen och i med lite frukost sen bar det iväg till NÄL. Tuva skulle på återbesök på barnmottagningen för sin mage. Och vi fick träffat en super bra läkare denna gången. Va där i 45 minuter och pratade. Bland annat om Tuvas 2 lunginflammationer hon hade förra året. Och hennes senaste förkylning.. och det hela slutade med att han skrev ut mediciner mot förkylningsastma. Inhalator precis som Emma har. Så detta ska vita vid behov, och om inte det funkar så ska vi INTE åka till vårdcentralen eller jourcentralen nästa gång hon blir sjuk och hostar utan till barnmottagningen eller akutmottagningen för att få träffa en riktigt barnläkare. Låter toppen bra, hoppas bara inte att sjukvårdsupplysningen sätter käppar i hjulet när man säger det till dem.
Magen är ju näst intill normal igen. Prickarna försvann ju i december och det är inga problem med bajsningen heller.. vi har ju hennes magmedicin ifall det krånglar men det har faktiskt funkat jätte bra de senaste 2 månaderna. Sen är hon ju så stolt när hon får gå på toaletten oxå:)
Och gått upp i vikt har hon och växt på längden. Ska tillbaks till hösten igen på ett återbesök till och kolla magen och även då förkylningsastman!
Lämnade Tuva hos fröken Lotta efter att vi varit på NÄL. Och ja, Tuvas dagis har fortfarande stängt. Helt jäkla sjukt jag vet!! Nu "kanske" de öppnar på torsdag... men man vet ju aldrig. Tur att hon får gå till Lotta. Hon blir nog riktigt bortskämd där. För idag hade de varit på spikön och matat fåglarna! Mysigt!
Så jag och Hugo har bara varit hemma o slappat från kl 10 idag. Hugo sov länge och jag scrappade lite. Sen när Marcus o Tuva kom hem vid 16.30 gick vi en promenix tillsammans med min mamma och sen gick vi hem och åkt glass och fruktsallad. Nu har Tuva gått o lagt sig, hon va jätte trött.
Imorgon ska Marcus lämna Tuva vid 7.30 och jag hämtar vid 12.30! Sen är hon ledig resten av veckan. Och imorgon kommer ju oxå Emma Pemma!
Nä nu ska jag ta min lille arga grabb som ligger här o skriker.

Inga kommentarer: