torsdag 14 januari 2010

Ursh för tandläkarbesök


Hallo!
Började morgonen med ett tandläkarbesök. Va min tandläkaren som inte va helt nöjd med en rotfyllning jag gjorde i somras, som hon nu gjorde om. Gratis för mig... men 1 timmes ursh o fy. Det knakade i hela huvet när hon borrade...
Sen tog jag mig en tur till Överby där jag lämnade in DVD spelaren på lagning, igen. Sen hämtade jag Marcus mobil som va klar från reparationen, eller ja.. han fick en ny telefon för hans gick inte att laga.
Sen åkte jag och mötte upp mamma, Tuva och Emma hos frisören där Tuva klippte sig. Sen tillbaks till Överby där vi shoppade mat och sen hem och åt lunch.
Vid 15 tiden kom Ulrika, Mikael, Emelie och William på fika besök och de hade med sig super fina presenter. Hugo fick En body, byxor, strumpor och en virkad skallra och Tuva och Emma fick dessa fina virkade kakorna/tårtan som Ulrika gjort! Helt underbara!! Sen hade de även varit gulliga och köpt nya wallies (väggdekorationer) till Tuvas rum, eftersom Tuva och Emelie va riktigta sketungar i måndags och tog bort Tuvas prinsess wallies och satte på golvet, vilket gjorde att de gick sönder... Så nu fick Tuva nya fina med getingar, fjärilar och blommor!!

Efter de åkt hem lekte Tuva och Emma lite, sen kom Tuva helt plötsligt ner från sitt rum med rosa klet i håret.... hm... den underbara rosa pruttleran hon fick i julklapp satt som tuggummi i håret. Så det va bara att ta fram saxen och klippa av det... kul när man gick till frisören i förmiddags! Jäkla skitunge!! Hur mycket hyss kan man hitta på under samma vecka. Är värre än någonsin måste jag säga.

Imorgon har vi inte så mkt inplanerat.. förutom ett BVC besök för Hugo. På lördag ska vi till Hunneberg och åka pulka och grilla med alla kompisar, är Annica och Jonas tur att ordna "månadsmiddag"!!
Och på söndag gör vi en hel dag i Gbg, med lite besök hos Marcus kompis Chrigge och hans familj, sedan en tur till Carola och Peter och tillsist kalasmiddag med familjen Iveström. (4 st som fyller år ju under januari så vi kör ett kalas för alla) Ska bli trevligt!

Kram o go natt på er

Snygg? nä inte direkt...

2 kommentarer:

Maria J sa...

Ha ha ha hon är la för go den där lilla tösen. Och skyll inte på mig och Hampe för den fick hon inte av oss. Vilka fina bakverk Ulrika har virkat. Kan man beställa av henne tror du.
Maria

Malin Iveström sa...

Okej, det trodde jag den va. Men då va den nog från Putte och Liza... ska skälla på dem:) Nu blir det inget mera pruttlera hos oss!
Du kan säkert beställa kakor av Ulrika!!