söndag 24 januari 2010

Grinolle

Jag har börjat fundera på ifall Hugo kan klockan? Nästan varenda kväll vid 19 tiden börjar han gny och böka och skrika... och sen när klockan närmar sig 21 somnar han..Det slår aldrig fel. Kan ju i o för sig bero på utmattning efter att ha skrikit så länge. Men varför han skriker har vi inte någon aning om heller? Magknip, hunger, blöt blöja? Ja vi försöker göra allt för att få honom nöjd, men det funkar inte så bra... förutom i fredags kväll då lyckades jag få honom lugn genom att sätta honom i bärselet med mössan på haha, men ikväll funkade det inte så jag gav honom mer mat även fast han nyss ätit och tillslut lugnade han ner sig och tog flaskan och somnade i min famn. Nu ligger han här bredvid mig och sover... och jag hoppas att han kommer göra det några timmar till.

Idag röjde jag upp lite här hemma på förmiddagen medans Marcus och Tuva åkte och handlade mat. Vid 12.30 kom grannarna hit och fikade.. och Tuva och yngsta granntjejen som snart blir 8 år lekte jätte snällt ihop:)
När de gått va det dags för Tuva att sova middag och sen åt vi lite mat, pitabröd med fajiitas kyckling! Mmm...
Sen fick jag ett ryck och tvingade Mackan att ta fram skruvdragaren och skruva upp hyllorna i gästrummet samt spika upp lite tavlor på väggarna i sovrummet! Blev faktiskt ganska bra... är ju inte helt klara med gästrummet, men det är bättre än innan i alla fall.

Imorgon är det måndag igen, veckorna springer iväg och snart är januari slut. Tuva ska till dagis och jag ska till min kusin Ulrika och hälsa på en stund.

ha det gott, snart ska jag sova!

hugo häromkvällen när han somnade i bärselen
hyllorna i gästrummet
våran gästsäng

1 kommentar:

Anonym sa...

FINT!!!
Å han e allt bra söt mini Marcus:)
Kram Anna