lördag 23 januari 2010

God afton!
Vad har ni haft för er idag? Vi har haft fikabesök, ovanligt va??? haha... jag fikar nog mest av alla jag känner!
Hur som helst. Andreas och hans mamma Gun kom förbi med fina presenter till barnen... åh, de blir så bortskämda av alla snälla som köper så fina saker. Hugo fick en barbapapa body och en Bamse figur som Gun gjort. Och Tuva fick en fin bok och Emma fick ett paket som ligger här och väntar på henne tills hon kommer på onsdag.
När de åkt sov barnen middag och jag o Marcus tog det lugnt och latade oss i soffan framför teven.. sen gick vi ut en liten sväng men Tuva tyckte det va för kallt.
När vi kom in igen blev jag sugen på att baka lite. Så nu har jag precis tagit ut sista kakan ur ugnen... det blev en banankaka, kladdkakemuffins, och dumlemuffins! Så nu kan vi ha ännu mera fika besök:)

Och det kommer vi få imorgon för jag va förbi grannarna och bjöd hem dom en sväng imorgon förmiddag. Va länge sen vi träffades nu! Blir ju inte att man springer på varandra så ofta på vinterhalvåret tyvärr.
Jag ska nog ta en varm och skön dusch snart... luktar nybakat och det tycker jag faktiskt inte om... konstigt nog. Älskar kakor men inte lukten av nybakat! Haha!

Har förövrigt ont i min högra handled... är på insindan underarmen som en sena som hamnar i kläm när jag gör vissa rörelser. Gör helt sjukt jäkla ont! Blir det inte bättre får jag gå till doktorn. Är rädd för att få problem med karpaltunneln som jag hade på vänstra handen förut men som jag opererat.... och tro det eller ej den har jag nästan aldrig problem med längre. Bara när jag är förkyld men då får jag alltid ont i mina leder. Fick ju ont i vänster handled sommaren 2006 och blev halvtidssjukskriven blev tillslut efter många läkarbesök opererad i januari 2008. Sen tog det ca 8 månader innan handleden kändes helt okej igen... så om jag nu har samma problem med högra vet jag ju vad jag har att vänta mig. Ursh o fy!!

1 kommentar:

Ulrika sa...

Nämen har du fikat och bakat igen....kika förbi någon dag nästa vecka när du lämnat tuva på dagis om du vill kram ulrika