fredag 29 januari 2010

Pigg som en mört :)

Japp det är sant. Igår gick jag och la mig 21.15... och vaknade vid 07 och va hur pigg som helst. Sov ju i gästrummet och fick i alla fall sova ostört till kl 05.30. Då hörde jag Hugo skrika och Tuva prata på övervåningen.. men somnade ju om igen!
Men Hugo verkade ha skött sig riktigt bra sa hans pappa. Ätit typ 4 ggr, men somnat om direkt efter åt.

Igår va vi förbi Putte, Liza och Melker. Fikade lite och barnen lekte:) Sen åkte vi ner på stan, åt lucnh på MAX (tuva va supernöjd som fick äta hamburgare 2 ggr denna veckan) sen gick Marcus och klippte sig och då gick jag med alla 3 barnen en runda på stan. Köpte en present till Melle och va på apoteket. sen åkte vi hem vid 15 tiden och då somnade Tuva i bilen och sova i 1 ½ timme hemma... väldigt dumt eftersom hon inte alls va trött när det va läggdags vid 19.30.
Jaja, åt en god hetvägg (semla i varm mjölk för er som inte vet) och bara slappade framför teven... fast det va bara skit på den så det blev som sagt sängen redan vid 21.15!!

Idag är det fredag och vi har ingenting inplanerat alls. Ska strax duka fram frukost och sen ska Marcus iväg och jobba ett par timmar.. och även handla lite mat. Är sugen på något gott ikväll, men kan inte riktigt bestämma mig för vad? Räkor är ju gottigt... men vet att man ska undvika det när man ammar?! sen måste han köpa lösgodis för det har jag varit sugen på i flera dagar nu!

Vet att jag äter väldigt mycket onyttigt! Mycket fika blir det ju. Men jag har faktiskt gått ner från 75 kg till 59 kg på drygt 6 veckor! Så jag har alltså 9 kg kvar till min matchvikt.. men jag behöver ju inte gå ner alla kilona. Det enda jag vill är att komma i mina gamla jeans... är trött på mammabyxor! Men bara snön försvinner (kan ju dröja till april om det vill sig illa) då ska jag ut med barnvagnen och promenera som aldrig förr! Helst en gång om dagen. Både för att komma i form och för att komma ut och få frisk luft..

Ska fortsätta tvätta och greja. Och hoppas på att tjejerna kommer överens och leker ihop medans Marcus är borta.

Ha en bra dag! KRAM

1 kommentar:

Jessica Håkansson sa...

fin bild på lille Hugo :) Tycker du ska forsätta blogga :):)