torsdag 28 januari 2010

helt sjukt trött...

Ja fy natten har inte varit någon höjdare alls..
Igår kväll bestämde vi att jag skulle ta Hugo hela natten så skulle Marcus sova i gästrummet och jag skulle få sova natten till fredagen så ska Marcus ta honom då.
Så jag gick och la mig kl 22 bara för att få en chans att hinna sova lite innan Hugo vaknade och va hungrig... och klockan 23.45 va det dags första gången, och sen vid 02 kom Tuva och la sig bredvid mig.. men kunde som tur va knö bort henne på Marcus sida. Sen vaknade Hugo vid 02.30 igen... men då blev han inte riktigt nöjd utan vaknade vid 04 igen och gnydde, pruttade, snorade och bara åmade sig. Försökte med allt... koksaltlösning i näsan för att lösa upp alla snorbusar, vyssade honom, ammade och bara gosade men inget dög. Oj va trött jag va då. Och Marcus sov ju nere i gästrummet så jag kunde inte heller gå ner och sätta på teven... typiskt. Men tillslut när klockan va 05.30 somnade han, men fick bara knappt en timmes sömn för vid 06.20 vaknade Tuva men sa till henne att gå och leka på sitt rum och sen innan Marcus åkte så satte han på Alfons Åberg filmen till henne så jag kunde passa på att sova så länge Hugo sov.. men det blev bara till 07.30...
Och nu sitter jag här helt slut och försöker roa mina små söta barn. Hugo har ÄNTLIGEN bajsat... tog 3 dagar så det är inte konstigt att han pruttar och är orolig. Den snoriga näsan är bättre nu när han fått komma upp så jag hoppas att det inte blir något mer.. men vad ska man göra eftersom Tuva snorar som en tok.

Marcus är ju ledig idag men åkte och hämtade Emma nu kl 8... vi skippade hämtningen igår pga det dåliga väglaget.
Så de är väl hemma om någon timme, så jag ska ta mig i kragen nu och göra frukost och sedan klä på Tuva och Hugo.
Vid 11 ska vi till Putte, Liza och Melker och fika och leka lite! Och i eftermiddag får jag fika besök av Angelica och Camilla... och inatt ska jag SOVA! Marcus ska ta Hugo så ska jag sova i gästrummet:)
Emelie skrev i kommentarerna och frågade hur jag orkade hålla igång så mycket när jag inte fick sova på nätterna? och jag har inget svar tyvärr... man tar fram någon slags energi någonstans ifrån. Sen är det alltid lätt på dagen när det är ljust och så. Men idag är det tungt... jag är riktigt trött. Tur att jag för en gångs skull kan se fram emot kommande natt!

Nu blir det frukost! Puss o kram

Inga kommentarer: