söndag 17 januari 2010

Nu är jag trött...

gäsp.. ja nu är jag riktigt trött... har varit mkt idag igen.
Fixade allt som skulle hinnas med innan vi packade ihop oss och åkte mot Gbg. Stannade på IKEA och bytte madrasserna som blev fel sist, åt även lite lunch. Sen begav vi oss till Carola och Peter. Där mutade Carola tjejerna med jätte roliga klistermärkesböcker, vilket gjorde att de faktiskt satt stilla en stund, underbart ;) Även Hugo fick paket.. super fin body och en mysdräkt med Stinky från Mumintrollen... så söta!!
Sen åkte vi in till restaurang Bellini och åt lite mat och hade det trevligt med Cattis, Ante, Affe, Martin, Linda och Lotta!

Tuva har varit en riktigt busunge idag, vet inte vad vi ska ta oss till med henne. Hon gör alltid tvärtemot... och älskar att göra sin mamma och pappa arga. Underbara trotsåldern...
Hugo däremot är ett riktigt praktexemplar.. sov sig igenom IKEA besöket till min förtjusning, då slapp jag ju ta upp honom ur vagnen bland alla människor. Sen låg han och kikade i sin vagn medan vi åt mat på restaurangen och sen har han sovit i bilen både dit och hem!

Ja men nu är helgen snart slut... imorgon är en ny vecka. Har en hel del inplanerat, men bara roliga saker så det gör ingenting.
Imorgon åker Emma till sin mamma, Marcus ska jobba och Tuva ska till dagis. Så jag och Hugo kan andas ut alldeles själva och försöka ta tag i oredan vi skapat. Blir lätt så när alla 5 är hemma ihop i flera dagar.
Ska ta tag i tvätten och dammsuga på övervåningen.
När jag lämnat Tuva på dagis imorgon ska jag ta mig en tur in till stan till Hobbyhörnan och inhandla lite material för att göra inbjudningskort till Hugos namngivningsceremoni som jag just nu håller på att planera för fullt.

Puss & Kram

Inga kommentarer: