fredag 8 januari 2010

Hektiskt dag...

Hallå hallå... så va denna dagen äntligen till ända. Har varit fullt upp.
Med tanke på att man inte får sova så överdrivet bra på nätterna så va vi ganska trötta när klockan ringde 8.00. Men det va bara att kliva upp, äta frukost och klä på sig själv och alla barnen. Sen åkte jag och Hugo till stan för att gå på ett BVC besök kl 10.00. Allt va bra med honom, och nu väger han 5350g min lilla tjockis. Men det märks ju ganska mycket med tanke på hamsterkinderna och dubbelhakorna.
Sen åkte vi hem och plockade i ordning lite, och vid 11.30 kom Emelie på fika besök. Fick tulpaner, en body och strumpor till Hugo:)
Sen vid 13 kom Putte, Liza och Melle och sen kom även syster yster och Hampus. Och när Emelie åkt kom Madelene, då va det dags att fotografera alla barnen... lättare sagt än gjort! Ojoj, barn överallt. Ingen ville titta in i kameran... Tuva grimaserade, Melker sprang runt, och i ett försök att ta nakenkort på Hugo kissade han flera liter på filten.. haha.
Men några kort blev det nog!! Väntar med spänning på att se resultatet.

Sen va det lite pulkaåkning och sen fick Marcus och Emma fara iväg till Lysekil för hon skulle hem till sin mamma igen i ett par dagar.
Så när alla åkt hem satte jag och Tuva oss och pärlade lite halsband medan Hugo låg och sov. Sen satte vi oss i soffan och visp så stensov Tuva. Så det va bara att flytta över henne till sängen. Även fast klockan bara va 17.45, men har man inte sovit middag så blir det lätt så.
Nu har jag tagit mig en dusch och funderar snart på att gå o lägga mig. Men Hugo pojken är lite små gnällig så det blir nog till och amma honom lite först så att han somnar.

Igår hade vi en hel dag på IKEA föresten. Emma va hos farmor och Hugo hos moster Maria. Så jag, Marcus, min mamma och Tuva kunde åka till IKEA och köpa den nya sängen till gästrummet och nya sängbottnar till oss! Sov som en prinsessa inatt i min mjuka säng.
Skruvade ihop gästsängen igår kväll oxå, fy vad tråkigt... det tar alltid sån tid. Men nu är det på plats. Jättefin:)
Imorgon ska jag inte göra något. Marcus skulle upp till Brålanda och bära in pellets till sitt hus där. Men jag, Tuva och Hugo stannar hemma och bara myser!!

Ha det gott, och god natt!

Inga kommentarer: