lördag 30 januari 2010

LÖRDAG

Brr.. va kallt det är ute - 18 grader.
Fick sova i gästrummet inatt igen, min sambo är underbar!! Fast jag vaknade någon gång vid 03 tiden inatt och frös. Inte konstigt med tanke på att jag låg själv i ett rum utan element och så va det -20 grader inatt.
Gick upp vid 8... och fick pumpa tuttarna! Haha.. ja de häll på att sprängas eftersom jag inte ammat på hela natten.

Igår va en riktig hemma dag. Marcus jobbade i o för sig, men jag och barnen va hemma. Emma och Tuva lekte, tittade på Alfons Åberg och busade. Jag tog mig i kragen och röjde i Tuvas rum, sorterade leksaker och fixade. Sen sova Tuva och Hugo lite middag ihop.. men när Tuva vaknade satte hos sig på kanten av soffan och ramlade baklänges och slog i bakhuvudet i borden och sedan ner i golvet oturligt nog. Hon blev jätte chockad och kunde knappt gråta... sen blev hon alldeles skakig och bara satt och höll fast mig när jag trötstade henne. Stod precis och gräddade pannkakor när det skedde men hörde henne vakna så jag va precis på väg in i vardagsrummet när jag såg henne ramla.
Trodde nästan att hon fått hjärnskakning eftersom hon betedde sig så konstigt. Blev vit i ansiktet och skakade massor och så frös hon.
Men sen piggnade hon på sig och åt lite pannkakor... men sa några gånger att hon hade både ont i huvudet och i magen.
Men när Marcus kom hem från jobbet va hon som vanligt igen. Barnens farbror Andreas kom förbi oxå och stannade på middag, och mina föräldrar kom även dem på middag. Blev potatisgratäng och kyckling med timjan och senapssås. Och till dessert åt vi frukt som vi doppade i chokladfondué och även den smarriga ananaspajen ni fick recept på förra veckan.

Idag har vi inget inplanerat.. är ju som sagt ruggit kallt ute. Så det blir till att hålla sig inne. Marcus va ute och bar in ved förut men han sa att snoret till och med frös i näsan så kallt va det. Då vill jag inte ta ut barnen. Tuva är väldigt snorig så jag vill inte att hon ska bli sämre.
Ska ta mig en dusch om en stund när vi fått mer varmvatten sen blir det nog lite fika.

KRAM

Inga kommentarer: