tisdag 5 januari 2010

Krasslig...

God kväll, snart är det sovdags om bara Hugo slutar muttra... är tydligen magen som bråkar med honom. Så just nu hänger han på sin pappas arm och blir daskad i rumpan, uppskattat av Hugo men jobbigt för pappa Marcus! Mycket pruttar och rapar som vill ut...

Själv är jag lite små sjuk. Har ju haft eftervärkar sen förlossningen, och även haft en del blödningar.. som egentligen borde avta men som de senaste dagarna blivit värre. Så idag tog jag ork till mig och ringde Gyn mottagningen och fick en tid.
Så det blev till att lämna Tuva på dagis, sen fikade jag en sväng hos syster och Hampus innan det va dags att åka till NÄL. Läkaren undersökte mig och upptäckte att jag hade ganska mycket blod/vätska/hinnor kvar i livmodern... något man inte ska ha.
Så nu fick jag tabletter som ska göra att livmodern drar i hop sig och skapar kraftiga sammandragningar... och hoppas på att allt kommer ut. Så 3 piller om dagen i 3 dagar och blir det inte bättre/ inte ger någon effekt eller om jag markant blir sämre måste jag åka tillbaks och då sövas och skrapas. Inte skoj alls. För det va inte helt riskfritt att utföra en sån operation på en nyförlöst för livmodern är väldigt känslig och det kan lätt gå hål på den.
Så nu håller jag alla tummar i världen för att jag ska få mega ont i magen och blöda massor... äckligt, jag vet... men det är ju det resultatet vi vill uppnå nu!!
Läkaren trodde oxå att min feberfrossa i fredagskväll kunde bero på det här!

Åkte hem och tog tag i viktvätten... ett helt berg. Ursh o fy vad tråkigt. Tuva hämtades av Marcus idag och så åkte hon med honom till Lysekil för att hämta Emma. Har henne 3 extra nätter denna veckan pga att det är 2 ojämna veckor i rad! Så nästa vecka rullar vi på igen med vanliga umgänget!

Jaja! En riktigt fika vecka är det denna veckan... massor med fikabesök. Igår va Annica och Jonas här, nu ikväll kikade Elin och Daniel förbi och imorgon kommer Ullis och Erik.
Va meningen att min kusin Ulrika och hennes små, Emelie och William skulle komma ut imorgon. Men då deras farfar hade bältros kunde de kanske blivit smittade med vattenkoppor och det vill vi ju inte att Hugo ska få. Inte än i alla fall. Så vi skippar den fikan och hoppas på att de inte insjuknar så kan vi kanske ses på måndag istället.
På fredag kommer min kompis Emelie hit och fikar oxå! Tur att vi älskar att fika i den här familjen! och bullar har vi oxå att bjuda på nu... 150 st blev det igår! Haha...

Nä nu väntar sängen! Ha det gott alla vänner...

1 kommentar:

Sandra sa...

Hehe ja han vill nog allt ha ett litet syskon :)