söndag 3 januari 2010

slut på denna helgen...

Men snart är det helg igen... redan på onsdag faktiskt. Så det blir bara 2 jobbdagar för Marcus denna veckan, och 2 dagis dagar för Tuva!
Så imorgon måste vi få ihop morgonbestyren själva. Ska i o för sig inte vara på dagis förrän 11.15... men ändå. Det ska ätas frukost, klä på 2 barn, amma lite, göra i ordning sig själv, amma lite till.. och sen packa ihop barnen i bilen och fara iväg på de ruggiga vägarna. Tur att det är ljust ute, annars hade jag nog vägrat köra bil!

Igår lämnade vi Hugo hos världens bästa mormor.. medan vi andra åkte till överby och handlade lite. Så skönt att kunna lämna bort honom och få lite tid för sig själva, och egentid med Tuva. Köpte lite mat och LÖRDAGSGODIS!!
Sen åkte vi hem inväntade fikabesöket. Väldans trevligt va det att de kom, Antonio, Anina, Milla och Amelie! Tuva och Milla lekte på Tuvas rum, sen gick "de stora barnen" som vi fick kalla dem... ut med sina pappor och grillade lite korv, men det va ruggit kallt så de kom in efter en stund så då fick vi steka korvarna i stekpannan istället. Sen avslutade vi med massor med goda kakor, gottigt!

På kvällen tittade jag och Marcus på en Wallander film, "prästen" fast den va inte så bra faktiskt...mumsade god Hetvägg oxå... (semla i varm mjölk)

Sov ganska dåligt inatt. Hugo bökade till kl 00.. sen somnade han på mig som halvsatt i sängen.. vaknade igen vid 02, då fick han lite ersättning på flaska.. sen vaknade han vid 04, och då ammade jag och samma visa igen vid 06... sen gick vaknade han vid 08!!... puh... jaja, har inte gjort så mycket idag. Va riktigt kallt ute. Marcus skottade lite snö medan jag badade Hugo killen... sen har vi lekt och myst framför teven. Och så ska vi avsluta slapparsöndagen med pizza...
Sen ska jag slänga Tuva i badet innan det är dags för henne att sova! Hoppas hoppas på att Hugo killen inte bråkar med sin mamma och pappa ikväll/natt... vill ju sova några timmar i alla fall.
Men imorgon ska jag bannemig passa på att sova middag när Tuva är på dagis, jag och Hugo ska bara mysa:)


ketchup kram... (tjejerna åt 3 korv med bröd var, helt otroligt)
Tuva och Hugo i babysittern...

lillfisen badar
brr.. kallt är det ute!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Malin.
Stort grattis till lill prinsen. Så söt han är. Man blir ju helt salig av att se bebisar, kan då tänka mig att skaffa en till. Vet dock inte vad sambon tycker om detta :) Är inne på din sida titt som tätt och läser, bara så du vet. kram. Mia