lördag 9 januari 2010

25 dagar


Idag är han 25 dagar gammal....tiden går alldeles för fort. Han har blivit så stor min lille kille... det syns så mycket hur han förändras varje dag och blir mer och mer med... följer oss med blicken och jollrar lite till svars när man pratar med honom.
Väntar på första riktiga leendet. Kommer nog vilken dag som helst. Min lilla charmknutte.
Det har blivit lite lugnare med maten oxå, nu äter han var tredje timme ungefär på dagen och med två-tre timmars mellanrum på natten.
Fast han är glupsk.. ammade honom innan vi åt middag, men sen ville han ha mera mat så då gav jag honom på flaska... först 40 ml bröstmjölk, sedan 30 ml till. Och efter en halvtimme skrek han hysteriskt och då testade vi med lite (70ml) NAN som han slök.. så då gjorde jag 70 ml lite som han oxå slök och sedan stensomnade han.. helt galet mycket mat.

Idag har varit en riktigt slappis dag... gick runt i pyjamas ända till kl 11. Tuva va en riktigt liten skitunge förut.. först förstörde hon Emmas Spöket Laban spel, och sen när hon badade så tömde hon hela min flaska med shampo i baljan och gned även in det i ögonen så hon gallskrek. Jag vet, dumt av mig att ställa den på golvet... men varför måste man försöka tvätta sitt eget hår när man hatar när mamma gör det?!
När Marcus kom hem hade han köpt med sig Mc Donaldsmat till oss. Gottigt, och skönt att slippa laga lunch.
Mutade Tuva med Mamma Mu filmen på övervåningen medans jag grejade lite i gästrummet.
Sen gick jag till mamma och pappa och målade lite hyllplan och konsoler som ska upp i gästrummet.. vita och fina blir de. Ovanligt va?! Haha
Har ätit lite mat och nu sitter vi framför teven och inte gör något. Håller i o för sig på att tvätta för fullt. Så det lär bli till o vika tvätt imorgon!
Några har frågat hur jag mår, och jag kan väl säga att jag mår bra. Vilket tyvärr inte så bra kanske, för det verkar inte som om tabletterna jag ätit gjort någon verkan alls. Blöder mindre än vanligt och har knappt haft ont i magen alls, bara blivit helt knas i bollen av värktabletterna jag tog i onsdags.. efter det har jag undvikit dem. Så det blir till att ringa till NÄL igen på måndag och se vad som händer sen.

Upptäckte igår att våran lilla kanin Märta dött... atagligen pga kylan. Stackars kanin, tyckte nog inte om 25 minus grader... brr.. Jaja, så är det.
Nä nu ska jag springa ner i källaren och stoppa i mer ved i pannan, sen ska jag äta något gott. Är riktigt sugen på nåt sött...

Inga kommentarer: