onsdag 27 januari 2010

Nån som är sugen på mer snö?


Nä inte jag i alla fall.
Vill ju ha vår nu:) men det lär vi få vänta med... kommer ju ta flera månader innan all snön har smält bort. Och så lär det ju bli värsta vårfloderna med översvämmningar och grejer..
Igår lämnade jag Tuva på dagis sen åkte jag, mamma och Hugo till överby en liten stund. Handlade lite kläder på Lindex och va på Maxi och fyllde på blöjförrådet.
Marcus slutade tidigt igår så när han kom hem lite efter 14 hade han med sig semla, gottigt! Sen åkte vi upp till stan och hämtade Tuva på dagis, och tog svängen förbi MAX så hon fick i sig lite mat. Och hon fick världens bästa grej i Maxboxen... ett glas med Nicke Nyfiken! Hon blev överlycklig!
Åkte sedan till Alfred och Ellinor och våldgästade dem en stund. Tuva somnade på vägen hem men vaknade så fort vi kom in i hallen hemma för jag hade tidigare berättat att mormor lämnat 2 paket hemma.. ett till Tuva och ett till dockan Lisabeth.. och även fast hon va mer i sovande tillstånd än vaket så skulle presenterna öppnas och hon blev super glad.. för i paketet låg ett mumin nattlinne och även ett precis likadant till dockan. Och hon skulle promt sova i det direkt.. och det fick väl gå, jag som egentligen vill tvätta såna kläder innan användning. Hon somnade jätte fort och sova gott hela natten!!


Hugo sov oxå ganska bra.. fick mat 2 ggr... men vid 04.30 vaknade han och bara låg och log och skrattade åt mig.. underbaringen.. även fast jag va sjukt trött då kunde jag inte annat än att le tillbaks! Fick honom att somna om tillslut, men fick gå upp när Marcus väckarklocka ringde 06.30!
Då va det bara till att klä på Tuva och fixa henne inför dagis. För idag går hon 7.30-12.30.. så jag och Hugo ska åka och hämta henne efter att hon ätit lunch sen, så sover hon middag när hon kommer hem, eller i bilen.
Marcus ska åka till Lysekil idag i detta jäkla skitväder.. ursh o fy! Hörde att färjorna inte gick som de brukar pga vädret och all driv is...
Jag som har lovat att vara en duktig hemmafru idag och ha maten färdig när de kommer hem. Frågan är ju bara hur lång tid den tar att köra idag?!
Annars står det inte så mycket på dagens schema, byta sängkläder, slänga in en maskin med tvätt , ta en dusch medan Hugo sover sedan kanske bara sätta sig och titta på film och mysa innan jag ska hämta prinsessan på dagis!

1 kommentar:

Emelie sa...

Hur tusan orkar du göra så mycket utan att få sova ordentligt??? Supermamman! :)