lördag 12 december 2009

snart sova


Dagen börjar lida mot sitt slut och jag får helt enkelt acceptera att jag kommer att gå över tiden. Men men så är det. Här ovan kan ni se mina fina stooora mage... det ruggiga är att jag gått upp 2kg sen i måndags oxå. Så nu ligger har jag gått upp 25 kg allt som allt!
Morgonen bestod som sagt av lite sconesbakning, gottigt! Ullis o Erik kom förbi på förmiddagen och sa hej. De har kikat på ett hus som ligger några km från oss. Hoppas nu att de får det, för de har haft ganska otur med hus de tittat och lagt bud på!
Sen tog vi oss en fika, och efter det en riktig lååång promenix med massor med uppförsbackar. Magen fick arbeta rejält och jag hade jätte ont på hemvägen.. men tyvärr fortsatte det inte, förutom en jäkla träningsvärk i ljumskarna.. ajaj!
Gick till mamma och åt lite glass. När vi kom hem ställde jag, Emma och Tuva fram alla tomtarna till Tuvas STORA förtjusning:) Blev jättefint på deras rum!
Kl 18 kom mamma och pappa ner och åt middag till oss. Marcus hade varit jätte duktig och gjort baconinlindad fläskfilé med egen friterade klyftpotatis, bearnaisessås och god sallad:) till efterätt drack vi glögg, åt pepparkakor och knäck!
Nä, om man skulle sova... det är ju trots allt en dag imorgon oxå! Ha det så bra och sov gott allihopa ( ser ni föresten att jag gått över 10 000:- besökare nu på besöksbarometern:)

1 kommentar:

Jessica Håkansson sa...

Vad gott det lät med baconlindad....*mums*, Marcus verkar vara en hejare på matlagning :) sitter här i stan med sjuka barn o håller tummarna för er att det händer nått snart :) kram