fredag 25 december 2009

Juldagen

Hej hej och god jul på er allihopa!

Vi hade en väldigt mysig julafton igår:) Åt lite frukost sen gick Emma och Tuva ut och åkte lite pulka och Marcus skottade snö. Då passade jag på att bada Hugo och fixa lite här hemma! Sen åkte Marcus och hämtade Cattis och då slängde jag in tjejerna i duschen! När Marcus och Cattis kom hem tog jag mig en dusch sen åt vi lite god tomtegröt till lunch.
Förberedde lite mat och dukade. Och vid 15 tiden började folk trilla in.
Vid 17 åt vi massor med god mat och vid 18 kom tomten och tomtemor på besök. Tuva va så rädd så att hon skakade och totalvägrade gå fram till tomten och ta emot sina paket. Tur att storasyster Emma kunde hjälpa till.
Oj vad barnen fick fina julklappar...
Emma fick bla. koftor, en klänning, sjal, tatueringar, hello kitty halsband, hårspännen, tingeling pussel, Spöketlaban spel, smyckesskrin, spelet Rumble, pengar, målarbok, armband, barbiedocka, pärlor, hello kitty pysselset... och säkert något mer jag inte kommer ihåg

Tuva fick duplo, pippiservis, pippiväska, pippi pussel, mamma mu pussel, mamma mu bok, pettson kalender, hello kitty väska, barbiedocka, leksaksmicro......
och Hugo fick massor med kläder, en liten skallra och pengar!
Själv fick jag biljetter till Magnus Betnér som kommer till Thn den 9 februari och Lars Winnerbäck biljetter till Trädgårdsföreningen i Gbg den 16 juli:)
och av mamma och pappa fick vi en ny elvisp med stativ! Marcus fick en sodastreamer, en eldkorg att ha ute och en bok! Så vi är mer än nöjda!




Nu sitter vi och väntar på att klockan ska bli 14. Då ska vi fortsätta med julfirandet hemma hos mamma och pappa tillsammans med mina syskon. Putte och Liza firade hemma hos dem igår och Mia och Hampus va hemma för Hampe hade oturligt nog kräkts i onsdags.. så de fick kurera sig lite. Men nu är de friska!!
Ha det så gott! KRAM

Inga kommentarer: