onsdag 16 december 2009

Nu är Hugo här!

Japp, igår 19.05 blev jag och Marcus föräldrar till en liten... nja inte direkt... 4280g och 52 cm stor kille.
Fick åka in akut i måndags för jag hade sjukt ont i ena njuren. Blev inlagd på Antenatal och fick mycket smärtstillande...men jag blev tyvärr väldigt dålig av morfinsprutan så jag va typ helt borta resten av den dagen och kräktes upp allt jag åt och drack.
Igår morse gjorde kollade de CTG kurvan vilket visade att jag hade sammandragningar, något jag inte kände. Och efter en undersökning av läkaren visade det sig att jag även va öppen 4 cm!
Så det blev till att flytta över väskan till förlossningen istället. De tog hål på fosterhinnorna så vattnet gick, sen fick jag värkstimulerande dropp. Allt fortlöpte bra, men hade jäkla ont så vid 15 tiden fick jag spinalbedövning:) underbart! Va öppen 7 cm vid kl 17.30... sen gick det fort.. och vid 19.05 kom han ut. Men då gjorde det as ont. Och min första fråga va: Vad blev det? En pojke sa Marcus. Tur, för jag tänker aldrig mer göra om det här!!

Natten som va gick jätte bra, hamnade tyvärr på en 4:a sal... dock ensam, men Marcus fick ändå inte stanna kvar. Men jag och lillkillen klarade oss utmärkt!
Han sover och äter... ja typ. En väldigt lugn och harmonisk liten sak.
Marcus tycke att jag verkade ha tråkigt här på BB så han tog med min mini pc så nu kan jag surfa i sängen.. haha datanördsfamiljen!!

Saknar min Tuvis massor nu. Får träffa henne en snabbis om en liten stund, men det ska bli så underbart att få komma hem imorgon och gosa med henne. Går på tidig hemgång om allt är okej med Hugo.

Vill passa på att tacka för alla grattis sms och hälsningar på facebook:)
Kram kram så hörs vi nog imorgon när vi kommit hem... och då lovar jag en bild på våran prins!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så mysigt... en liten Hugo!
KRAM Anna

Anna & Freija sa...

Grattis till lilla Hugo :)

emily sa...

åh grattis grattis till din fina lillla pojk! va roligt.. måste kännas underbart=) född på min födlsedag också.. vilken herre =D