söndag 27 december 2009

nu är julen slut....

Japp julen är slut för det här året. Men vi kan inte vara mer än nöjda... allt blev som vi tänkt oss. Hugo kom lagom innan jul så att vi kunde fira hemma precis som vi ville. Dock inte med alla som vi ville fira med (Hampe va ju magsjuk) men det tog vi igen på juldagen hos mamma och pappa!

Vi åt god kalkonmiddag och öppnade ännu mera julklappar.. tomten kom dock inte för Tuva va fortfarande rädd efter julafton. Så mamma och Melker ryckte ut och agerade tomtenissar!
Och barnen fick självklart massor med fina paket..
Lekte julklappsleken och då fick jag ett par hantlar, haha... ja det kan ju jag behöva.

Igår va vi ute och åkte pulka och hoppade i snön. Sen fick vi ju fikabesök av Inge, Berit, mamma och pappa och på kvällen myste vi med våfflor och bara slappade framför teven.

Har ett litet matvrak till son vill jag lova. Förstår inte hur ofta han ska äta egentligen. Igår kväll ammade jag ca 3 ggr... men han blev inte nöjd så då fick han lite ersättning... och slurpade i sig en flaska på 100 ml vid 22.30... men sov ändå bara till kl 00.30 då vaknade han och va hungrig igen. Sen ammade jag honom 3 ggr, sen fick han en flaska med utpumpade mjölk vid 06.. men så vaknade han ändå vid 06.45 och va hungrig igen... och nu har han ätit 4 ggr sen dess. Man blir som en jäkla mjölk kossa!!

Sen har jag så sjukt ont i magen oxå. Jäkla eftervärkar. Tycker att det borde ge sig. Är ju snart 2 veckor sedan jag födde barn. Det är som värst på kvällarna och nätterna.. och alvedon hjälper inte ett skit. Jaja, det ska inte vara lätt.

Vad händer idag? Marcus är påväg till Lysekil med Emma som ska fira lite jul hemme med sin mamma, mormor och morfar idag och även vara där över nyår. Hon kommer till oss igen den 5 januari!
Jag och Tuva ska snart gå upp till mormor och morfar en sväng och säga hej och i eftermidag ska vi till Ullis och Erik!!


Moster Mia, kusin Hampus och Hugo

Tre kusiner

Melker och mormor/farmor med tomteluva

Melker delar ut paket

Liza, Lizas pappa Bengan, Putte, Melker och mormor/farmor

Tuva fick ett strykjärn och strykbräda

goaste killen i världen

Inga kommentarer: