tisdag 8 december 2009

nope ingen bebis än

Klockan är bara 13, och jag har redan haft 30 besökare:) Och nej tyvärr ingen bebis har kommit än kan jag konstatera för er nyfikna!
Har fått sova hela natten, vaknar och är kissenödig men är så sjukt lat... orkar inte springa ner för trappan. Så det blir till att ligga och hålla sig. Tuva väckte mig kl 8.. då tyckte hon att vi sovit klart!
Lämnade henne på dagis, och sen åkte jag förbi banken med värderingspappret så nu får vi snart vårat lån beviljat och vi kan fortsätta renovera!
Vet inte ifall jag skrivit om det tidigare men vi har haft en del mäklare här som värderat vårat hus för vi vill låna mer pengar för att göra klart.. och det märkliga är att mäklare 1, värderade huset till 1,1 miljoner och mäklare 2 väderade huset till 1,5 miljoner... 400 000:- skillnad. Vilket banken tyckte va lite märkligt.. men nu har de diskuterat och lagt sig emellan så nu får vi det lån vi vill ha, och förhoppningsvis slipper vi topplån och sånt där!!
Det vi ska göra när vi lånat mer pengar är att göra klart övervåningen helt och håller med lister, foder, spotlights mm, sedan ska vi fixa trappan.. måla och lägga matta, nya innedörrar till bottenvåningen, sedan måste vi fixa vårat avlopp och efter det ska altanen byggas!
Så pengarna kommer rulla vill jag lova. Det gör ju alltid det.

Mamma kommer hit om en stund, hon ska hjälpa mig att klä om dynorna till våra matstolar.. de har blivit missfärgade, och ena stolen ser helt grooose ut för Emma har spytt på den och då blev det fläckar!
Sen ska vi åka till Överby, mamma skulle köpa några julklappar och vi ska äta lite mat innan vi ska hämta Tuva på dagis, och efter det ska vi kika förbi Putte och Melle och leka lite!

Nä nu ska jag gå upp en våning och bädda lite sängar, va så lat i morse så jag struntade i det.. men bättre sent än aldrig!

2 kommentarer:

Caroline sa...

Kläm ut ungen på Överby vetja :P

Caroline sa...

Plötsligt händer det :P

Ne men jag tippar att ungen kommer imorgon natt, att det är då värkarna börjar. Men det är ju bara en gissning :)