måndag 28 december 2009

sista veckan detta året

Ja det gäller att passa på att njuta av det som är kvar på detta året. Ett riktigt bra år måste jag säga. Lovar att göra en sammanfattning någon gång de kommande dagarna.

Idag är det måndag. Marcus har varit ledig idag med, det tycker vi om:) så vi passade på att ta sovmorgon. Pappa knackade på dörren och väckte oss kl 08.45... fast sovit gott kan jag inte påstå att jag gjort.
Mådde lite dåligt igår kväll... frös, hade ont i kroppen och mådde illa. Så jag lämnade över Hugo och en flaska med mat till Marcus och gick upp och la mig och sov. Sen kom de upp efter någon timme och då ville Hugo ha mat igen så Marcus gick ner och värmde, sen efter någon timme vaknade han och då ammade jag honom och vid 03 tiden vaknade jag av att brösten gjorde sviiin ont och både min bh och mitt linne va dyngblöta. Så det va bara att gå upp och pumpa lite mjölk och byta kläder... sen ammade jag nog 2 ggr till innan vi gick upp. Matfrisk liten pöjk!!
Och eftersom vi tog sovmorgon åt vi även frukost sent... 10.30 närmare sagt. Tog oss en helt underbar promenad i solskenet så barnen fick sova lite, sen grejade vi lite med tvätt och så flyttade vi spjälsängen till min sida av sängen. Ska försöka se ifall Hugo kan sova där emellan matningarna så att man i alla fall kan röra sig i sängen utan att vara rädd för att lägga sig på honom.
Vid 16 lämnade vi barnen hos mamma och åkte till Överby. Skulle byta lite kläder och införskaffade även 3 bodys och 2 pyjamaser till Hugo och ett nattlinne till Tuva. Både Tuva och Hugo hade skött sig jätte bra. Är så skönt att man kan lämna bort dem en liten stund och hinna göra såna saker.. för jag hade verkligen inte velat ha med dem till affären en dag som denna....
Åt lite tacos när vi kom hem och nu slappar vi bara i soffan. Funderar på att ta en dusch.

Imorgon måste Marcus jobba en sväng i Gbg.. tråkigt tycker vi! Vet inte riktigt vad vi ska hitta på förutom att vi ska till BVC med Hugo kl 15.45...

Och snart är det nyårsafton oxå. Är bjudna till Elin och Daniel med alla kompisar men har faktistk tackat nej. Känns så bökigt med 2 barn, desstuom är vi de enda som har barn. Sen vill man ju alltid stanna kvar tills efter 12 slaget och då blir det så sent för barnen så man måste få dem att somna där, och sen böka ut dem i en kall bil och åka hem. Så vi stannar hemma. Får se vem vi firar med. Men god mat blir det i alla fall!

Nä nu ska jag duscha... kram

Inga kommentarer: