onsdag 30 december 2009

En liten gosekille....

Hej hej, nu är det kväll igen... snart dags för sängen. Spännande att se hur natten blir. Hugo har extremt närhets behov och tycker inte alls om att sova själv. Utan antigen mage mot mage eller och snutta på mig... största gosegrisen i stan!

Igår så va jag, Tuva, Hugo, Marcus och mamma hemma hos Maria och Hampus en stund och fikade, va mysigt! Hugo fick låna Hampus sackosäck som han sov så gott i. Och Tuva provade skridskor! Tuva stannade som sagt kvar och sov över medans vi andra åkte till BVC och vägde och mätte våran STORA kille. Helt galet vad han går upp i vikt. 460gr på en vecka. Så nu vägde han 4680g och va 55 cm lång. Kommer inte vara bebis så länge till om han ska växa i den takten...
Men enligt BVC va det okej. Hon förstod att jag inte gjorde så mycket mer än att amma honom på dagarna. Har man ett matvrak så får man ju ställa upp med boobsen. Fast jag pumpar ut ganska mycket och ger på flaska för att få tid till att göra något annat. Är väldigt skönt att få lite avlastning av Marcus så jag kan gosa med Tuvisen, annars blir hon jätte avundsjuk.

Idag åkte Marcus och mamma till överby och shoppade mat på morgonen. Då passade jag på att röja lite här hemma, vek tvätt, duschade och dammsög. Sen kom de hem och så även Tuvisen med Mia och Hampus. Så då fikade vi och sen sov Tuva middag. När hon vaknat gick vi ut och åkte lite pulka och grillade korv i Marcus snygga eldkorg han fick i julklapp. Men fy vad kallt det va. Frös som en tok så jag gick in efter en stund och satte mig under en filt med Hugo på magen och tittade på tv.
Nu på kvällskvisten har jag varit duktig och bakat lite kakor... så nu kan ni komma och fika:) haha
Ja imorgon är det sista dagen på detta året.. vi ska inte göra något alls. Ska ju bli iskallt, närmare -20 grader... brr..
På kvällen kommer mamma, pappa och Marcus bror Ante hit då blir det 3 rätters middag. En väldigt lugn nyårsafton med andra ord. Men det blir ju så när man har småbarn.

lillfisen i Hampes sackosäck
prövar Hampes gamla skridskor

pussas med moster
full fart i backen
Tuva och moster i full fart

grilla korv är mysigt

Inga kommentarer: