söndag 20 december 2009

Amma, amma, amma,...

Orkade inte blogga något igår.. myste med min underbara familj istället!

Hur som helst så är vi är uppe tidigit idag med... 05.30 slog barnen upp sina blå. Natten har gått bra för övrigt. Lille Hugo har väl ätit en 4-5 ggr, men sov faktiskt hela 3 timmar i sträck vilket gjorde bra för skönhetssömnen!
Fast det är ingen höjdare att knö 4 pers i en dubbelsäng. Och Tuva blir helt vansinning bara för att skärmar av mellan henne och Hugo med en kudde för hon rullar runt och sparkas ganska mycket på nätterna.
Nu sitter jag här i famnen med en nybajsad och nyäten kille som sover hur gott som helst, bredvid mig sitter trotsiga storastsyster som både slåss, spottar och fräser när hon inte får sin vilja igenom. Kommer bli en helt underbar dag med henne känner jag, när hon redan nu har ork till att bråka. Visst hon måste få säga ifrån, och det är väldigt nytt för henne det här med lillebror men vi har verkligen tänjt på våra gränser de senaste dagarna bara för att göra det lite lättare för henne.
Sen börjar jag funderar på om vi inte fått en liten släng av förkylning här hemma, oturligt nog. Marcus är hängig och hade lite ont i halsen igår, jag frös som en tok igår kväll och Tuva är lite små gnällig och har börjat få hosta. Jaja, vad ska man göra? Hoppas bara att lill prinsen håller sig frisk.

Igår va en mysig dag.. började med ett återbesök på BB. De kollade hörseln, tog PKU prov, vägde honom och sen blev det en läkarundersökning och han fick godkänt!! Nu vägde han 4066g så det är på väg upp igen.
Handlade lite mat innan vi åkte hem och åt glass hos mamma och pappa som passat Tuva under tiden vi va på BB. Sen tog jag och Tuva en välbehövlig middagslur i 1 ½ timme. Hugo och pappsen fick roa sig själva och det gick jätte bra! Tror Hugo va vaken 1 timme allt som allt under dagen... sen sov han, åt och bajsade!!
Åt väääldigt många gånger igår kväll, men det gör inte så mycket om man ändå bara sitter och tittar på tv. Mjölken har runnit till nu och det är skönt att se att han får i sig mat. Pumpade ut 3 ggr och gav honom på flaska för att se hur mycket han åt, och när han får 40 ml blir han hur nöjd som helst.

Vid 16 tiden igår kom Alfred, Ellinor, Ante och Lotta och senare kom även Martin. Vi drack glögg, bakade lite julgodis och Tuva och Ante bakade pepparkakor... fast de blev inte så snygga. Men Tuva hade kul och det är huvudsaken.
Ellinor gick mest runt och gosade på en sovandes Hugo, tror att hon längtar ganska mycket nu efter sin och Alfreds lilla bebis som beräknas komma om 7 veckor.

Idag ska vi gå ut på en promenix hela familjen. Sen i eftermiddag ska jag nog hänga med mamma en sväng till Överby, men bara om jag har kunnat pumpa ut tillräckligt med mat så Hugo klarar sig ifrån sin mamma i 2 timmar. Marcus frågade hur det kändes att lämna sin 5 dagars gamla son hemma och åka och handla. Men för mig känns det super bra för jag lämnar ju honom till sin pappa som jag vet klarar det galant. Tror nog att vi tar med oss Tuva för att underlätta för Marcus... så kan han bära och gosa med Hugo så mycket han bara kan!!
Sen vill jag absolut inte ta med honom ut i affärerna så för att få de sista julklapparna handade så får det bli såhär. Har bara 3-4 julklappar kvar att köpa dessutom så det behöver inte bli så jobbigt. Ska även passa på att handla maten till julen så slipper man det sen...

Nä nu börjar jag och Tuva bli lite hungriga så vi ska nog duka frukost och sen gå upp och väcka pappa Marcus som faktiskt fick lite sovmorgon..

Inga kommentarer: