onsdag 9 december 2009

Onsdag 9/12

God morgon... fick ett litet galet uppvaknade idag... Marcus gick upp kl 6.45, och då slog Tuva upp sina blå och va klarvaken så då sa jag till dem att väck mig när Marcus åker till jobbet... men bara ½ sekund senare hör vi en strilande.. och Tuva säger, oj nu kissade jag på golvet. Även fast hon hade blöja o allt. Tur att det inte va i sängen. Hur som helst va det bara att pallra sig upp.. Marcus tog Tuva och ställde henne i duschen och jag fick hämta en trasa och torka upp olyckan. Sen va det ju ingen idé att fortsätta sova. Så nu har jag ätit frukost och duschat. Sitter här och fixar Tuvas nya dagis schema.. hon måste ju gå ner i tid from måndag. För reglerna är sådana i Thns kommun, att barnet måste gå ner till 15 tim/vecka from syskonets beräknade ankomst.
Och så vill man få ihop något som är bra för Tuva och så bra som möjligt för oss så att jag slipper köra vid både hämtning och lämning.
Så det blir 11.15-16.15 måndag, tisdag och onsdag förutom varannan onsdag då hon går mellan 7.30-12.30.. den onsdagen vi hämtar Emma.
Jaja, det blir nog bra, är ju bara att ändra om man märker att det inte funkar!
Är inte så många dagar kvar nu på dagis för i år.. 3 dagar nästa vecka, och 2 dagar veckan därpå. Har i alla fall sagt att hon "kanske" ska gå, men om bebisen kommit då och vi vill vara hemma och mys så får hon självklart vara hemma med oss!

Ja som ni säkert förstår så är det ingen bebis på g, hinnsvepningen verkar inte ha funkat. För snart har det gått 48 timmar. Jaja, det är bara att inse att det nog inte går att påverka det alls. Försöker med det mesta, utan resultat. Ska dock gå ut sen och bära in ved, men det gjorde jag ju förra veckan oxå... men inget hände!
Har dock en satans huvudvärk vilket är lite märkligt, brukar väldigt sällan ha det!
Jaja, vad händer idag då? Tuva går på dagis mellan 10.30-15 idag.. jag både lämnar och hämtar så det blir några turer till stan.
Mamma kommer hit och fixar klart stolarna, vilket vi inte hann igår... upptäckte att tyget inte räckte så det blev till att åka till tygladan och köpa nytt! Sen är det ju mer ved som ska in, och jag ska även vika lite tvätt!
Marcus hämtar Emmisen sen, så jag tänkte ha maten klar när de kommer runt 18.30! Sen är Marcus ledig i 4 dagar, vilket är skönt! Har inget inplanerat alls, vi får ta dagarna som de kommer.. men om vi är hemma på lördag eftermiddag blir det nog lite julgodisbakning!!

Hörs kanske senare!

Inga kommentarer: