tisdag 22 december 2009

Idag blir Hugo 1 vecka...

söta syskonen
nappen är allt go ibland
första badet va inte så populärt
våran lilla guling
trollet
nyss varit ute på första promenaden
God morgon! Har väl sovit sådär inatt... känns som han äter HELA TIDEN! Sen vaknade jag av att han kissat igenom blöjan så hela pyjamasen va blöt.
Men när Marcus väckarklocka ringde vid 06.30 sov alla som skönast. Men det va bara att pallra sig upp, mata Hugo och sedan klä på Tuvisen. Idag går hon sista dagen på dagis innan julledigheten.. tror det blev mellan 7.30-14 så att hon kunde sova middag oxå.
Kl 14.30 ska vi till banken och skriva på alla papper för nya lånet. 15.10 ska vi till BVC och kl 16 ska vi till advokaten en snabb sväng. Sen åker vi till barnens farmor och säger hej.
Igår hade jag och Hugo en mysig förmiddag för oss själva. Han åt väl i stort sett mellan 7-9... haha.. men sen somnade han så gott i sin babysitter så jag fick städat lite. Dammsög, bäddade rent, vek tvätt och la in i garderober mm.
När Marcus och Tuva kom hem så sov Tuva. Vi åt lite lunch och sen bakade jag och Tuvisen en morotskaka.. första gången på länge som det inte va något gnäll. Det brukar annars inte gå så bra att baka med henne för hon har inget tålamod och sen ska hon pilla på allt.
Men kakan blev bakad:)
Ullis kom vid 16 tiden och de andra kom vid 17! Åh vilka underbara vänner vi har! De hade med sig jätte fina presenter till både Hugo, Tuva och Emma!
Av Ullis och Erik fick Hugo en fin dörrskylt och elefant tofflor och Tuva fick ett fint halsband och en ring. Av Annica och Jonas fick Hugo en cool skjorta med slips och en träbil och Tuva fick ett armband. Elin och Daniel hade med sin body, byxor och ett elefantmjukisdjur och Tuva fick ett pussel och av Andreas,Jessica, Alexander och Arvid fick Hugo en Bukowski Nalle:)
Vi fikade och hade det jätte mysigt och Tuva verkligen lindade Elin och Daniel runt sitt finger! Är så härligt att se hur mycket hon tycker om våra vänner. Hon skulle promt sitta hos Daniel och äta sin kvällsmat:)
Hugo va hur snäll som helst och gick från famn till famn utan att vara medveten, han sov som en stock!
Just nu ligger lillkillen i min famn och bara myser.. nyäten och nyskiten... kan ju inte bli mer än nöjd.
Imorgon kommer Emma oxå. Marcus och Tuva åker och hämtar henne kl 10.00! Sen ska vi ta och fixa här hemma inför julafton. Gästrummet ska städas, granen ska in och kläs av barnen, lite julmat ska förberedas och det ska städas lite runt om!
Nu ska jag ta o göra mig lite frukost! Ha en bra dag!!

1 kommentar:

naimis sa...

Vilken fin blogg du har Malin, hittade den här om dagen när jag var inne på din fl-sida. Tänkte att det var dags att kommentera nu, Hugo är lika fin som sina systrar. Kramar Elin (Naima och Malvas mamma om du kommer ihåg vem jag är:-)