tisdag 23 februari 2010

blir så trött på mig själv

Jag blir så jäkla trött på mig själv hela tiden. Det är så mycket jag MÅSTE göra…. Men jag tar liksom aldrig tag i det. Skjuta upp allt är min nya grej. Och det är så onödigt för då slutar det med att jag stressar in i det sista och blir ruggit sur och grining när det inte går min väg.
Och det kan ha och göra med vad som helst, städning, tvättning, eller som nu allt jag tänkt och fixa till Hugos namngivning. Jag drar bara ut på det vilket kommer gör att jag sitter där på fredag kväll och grejar tills 12 på natten så jag vaknar med påsar under ögonen och ändå inte hunnit klart!
Sen har jag ju minne som en guldfisk också, jag måste skriva kom-i-håg lappar till allt nu för tiden, till och med en kom-ihåg-lapp till min kom-ihåg-lapp ifall jag skulle glömma vart jag lagt den.
Har det med amningen att göra tro för jag kan inte komma på att jag varit såhär slarvig innan?
Och sen finns det en till sak som min hjärna totalt har fått knäpp på… att blanda ihop namn när jag pratar.
Tex…. Jo men vi ska väl till Ullis och Jonas, eller nä Andreas, eller nä Erik. Och så blandar jag ihop Tuva och Hugos namn så att jag väldigt ofta säger Tugo till Hugo…
Nä men det där med att ta tag i saker, det är verkligen nåt jag måste bli bättre på. Ska skriva en lista imorgon i punktform med saker jag måste fixa och ta tag i!! Och gör jag inte det så ska jag bestraffas med…. Med? Fikaförbud! Haha
Jaja.. Dagen har varit bra. Tuva har dock vart dålig hela dagen.. Jag duschade och Tuva badade, sen somnade hon gott i soffan och sov i nästan 1 ½ timme. Sen kom mormor hit och då fikade vi, tittade på film, pusslade och myste! Sen försökte jag få Tuva att sova lite till och det gjorde hon i ca 15 minuter sen vaknade hon och hostade massor… så att hon tillslut kräktes. Och fy vad jobbigt hon tyckte att det va.
Beslutade mig för att ringa sjukvårds rådgivningen och fick en tid kl 18. Läkaren förstod våran oro eftersom hon haft RS virus när hon va liten plus 2 lunginflammationer de senaste året. Men just nu lät lungorna bra och både halsen och öronen såg bra ut. Bara lite förhöjd sänka. Försökte ta urinprov men det lyckades inte. Men vi blev hemskickade i hopp om att hon piggnar på sig. Skulle fortsätta med Mollipect och Bricanyl samt Alvedon varvat med Ipren.
Stannade till på Överby på hemvägen så jag fick hoppat in och handlat lite på apoteket och på maxi samt lite Mc Donalds mat. Köpte lite gott så att vi klarar oss under morgondagen.
Nu sover alla.. Utom jag då. Marcus somnade i soffan.. Ovanligt?! Nä inte nåt. Tuva somnade gott i sin säng vid 19.15 och har inte hostat något hittills.
Imorgon ska vi vara hemma och slappa igen… se till så lill prinsessan blir frisk. Sen ska jag ju ta tag i de saker jag skjutit upp ett tag nu. Haha.. Marcus ska hämta Emma Pemma.
Och om Tuva är piggare imorgon så ska jag och Marcus gå på bokrean på ICA Maxi som har lite tjuvpremiär imorgon kl 20... Samt att vi ska handla det som behövs inför namngivningen. Min pappa lovade att sitta här medan vi är borta. Tuva och Emma ska ju ändå sova då… och Hugo får följa med oss.
Åh, på torsdag ska jag klippa mig och göra slingor! Åh va gött det ska bli! Har inte klippt mig sen den 19 maj, dagen innan farmors begravning och då blev jag ju svin missnöjd så jag ska INTE gå till samma ställe. Denna gången blir det hos Biljana på Hair & Care!
Ska inte klippa så värst mycket… bara toppa det och klippa upp det lite samt lägga i några blondare slingor!
Har lovat mig själv att inte färga håret mörkt igen på väldigt länge. Är så sjukt jobbigt att få tillbaks sin naturliga hårfärg, och dyrt!
 
Nu ska jag fixa alla kvällsbestyren… koka vatten till termosen som ska med upp, skopa upp ersättning, ta fram alvedon och nässpray till tuva… mm..sen är det dags för mig att också sova!
KRAM KRAM
 
 

1 kommentar:

Marie sa...

Ja, det är inte lätt att vara småbarndförälder med minne som en fisk ;) heheh.. =)