onsdag 24 februari 2010

KVÄLLS SHOPPING OCH BOKREA

God kväll..
Har nästan precis kommit hem efter att ha varit och handlat lite mat på ICA Maxi. Så nu är det mesta inhandlat inför namngivningen på lördag. Va även på bokrean som smygstartade lite ikväll... men de hade fått lite kritik så man fick bara lägga undan böckerna man ville ha och komma och betala och hämta dem imorgon.. fast lite extra erbjudanden hade de i alla fall på vissa böcker och 10 % på alla böcker kvällen till ära.

Tuva mår bättre nu ikväll... förmiddagen va ingen höjdare. Guuud va vrång och sur hon va. Har full förståelse för att man blir ledsen och så när man har 40 graders feber, men vart får man orken ifrån att bråka när man är så sjuk?
Allt ska det gnällas om. Och det enda hon ville va att pappa skulle komma hem.
Hostan har blivit lite lite bättre... nu får hon i alla fall upp allt slem även fast hon kräks emellanåt.. men det är ju som sagt bara slem.
Så nu ikväll när vi skulle iväg va hon ganska pigg, orkade leka för första gången sen i söndags... framsteg. Men jag har oxå tvingat henne att sova 3 ggr idag, för vila är den bästa medicinen när man har feber.
Så nu håller vi alla tummar för att Tuva ska piggna på sig snabbt.

Hugo har inte haft någon mer feber än det han hade i måndags kväll. Däremot har han blivit lite hostig och hes. Men han är glad och äter som han ska så det ska förhoppningsvis inte heller vara någon fara.

Nä nu ska jag sova. Imorgon ska jag va i stan redan kl 10 för då ska jag klippa mig:)

Inga kommentarer: